عرضه نانو فیلترهایی با قدرت جذب کمتر از میکرون

دکتر رضا فریدی مجیدی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، کارایی بالا را از مزایای استفاده از نانو فلیترها نام برد و افزود: این فیلترها دارای پوششی از نانوفیبر هستند از این رو از کارایی به مراتب بیشتر از فیلترهای معمولی برخوردار اند.

وی با اشاره به مشکلات بخشهای نیروگاهی در زمینه فیلتر، یادآور شد: با توجه به محدودیت های بخش صنایع با استفاده از نانو الیاف فیلترهای نیروگاهی ارتقا یافته عرضه کردیم.

فریدی به بیان قدرت جذب این نانو فیلتر اشاره و خاطر نشان کرد: نانوفیبرها می توانند ذراتی با اندازه کمتر از میکرون معلق در هوا را با کارایی خیلی بالا جذب کنند.
 

مجری طرح، افزایش تولید برق را از جمله مزایای نانوفیلترهای تولید شده نام برد و یادآور شد: با استفاده از نانوفیلترها در یک دوره کاری فیلتر (یک سال) در کل نیروگاههای کشور حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات تولید برق بیشتر خواهد شد.
 

مجری طرح، ارزش ریالی برق تولید شده را از دیگر مزایای این فیلترها ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این استفاده از این فیلترها موجب کاهش استهلاک توربین های نیروگاهی می شود.
 

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از فیلترهای نانویی استهلاک پره های توربین کاهش می یابد، اضافه کرد: استفاده از نانو فیلترهای تولید شده برای هر دوره تعمیر (یک سال) برای هر نیروگاه حدود یک میلیارد تومان صرفه جویی خواهد داشت.
 

فریدی با اشاره به برنامه های توسعه ای این پروژه، اظهار داشت: با توجه به قدرت جذب این نانو فیلتر در جذب ریز گردها درصدد هستیم تا در افزایش کارایی ماسکهای پزشکی استفاده کنیم. این طرح در حال حاضر در مرحله توسعه و تولید است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.