تولید محصولات کشاورزی از مرز ۱۱۰ میلیون تن گذشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

111-178.jpg

معاون وزیر جهاد کشاورزی تحریم‌ها را بهترین فرصت برای رسیدن به خودکفایی در تولیدات کشاورزی عنوان و اعلام نمود: میزان تولید محصولات کشاورزی از مرز ۱۱۰ میلیون تن قبل است.

محمدعلی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار نمود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام‌های موثری در زمینه خودکفایی بخش کشاورزی برداشته شده است.

وی بیان نمود: وزارت جهاد کشاورزی تلاش نموده تا وابستگی‌های خود را با کمک دانش فنی بومی، دانشگاه‌ها، اساتید و مؤسسات علمی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در داخل کشور مشکلات و مسائل پایه‌ای بخش کشاورزی حل شود و شرایط به گونه‌ای پیش ‌رود که بخش کشاورزی کمترین آسیب را در ارتباط با تحریم‌ها ببیند.

نیکبخت افزود: کشورمان با داشتن تنوع اقلیمی فراوان بهترین شرایط برای کشاورزی دارد که در این شرایطی تولیدات ما از مرز ۱۱۰ میلیون تن قبل است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح‌های خطوط انتقال آب، شبکه‌های فرعی آب‌رسانی و سیستم‌های نوین آبیاری را از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: بخش کشاورزی از نظر تنوع فعالیت‌ها، شرایط محیطی و پراکندگی نسبت به سایر بخش‌های تولیدی کشور از گستردگی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.