آسیب ۴۰ درصدی به محصولات کشاورزی برداشت نشده گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۴۰ درصد محصولات سردرختی گیلان که قبل از برف برداشت نشده بود، آسیب دیده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،علیرضا شعبان نژاد  با بیان اینکه ۷۰ درصد محصولات باغی گیلان قبل از برف برداشت شده بود، گفت: از ۳۰ درصد باقی مانده ۴۰ درصد محصولات در اثر برف خسارت دیدند، البته این میزان هنوز دقیق نیست و در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: در صورت برآورد دقیق آمار اعلام خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های صومعه سرا و انزلی تاکنون به ما گزارش شده است، خاطرنشان کرد: شاهد خسارت به برخی از گلخانه‌های استان نیز در اثر برف بوده ایم.

وی ادامه داد: گیلان یکی از استان‌های برتر در تولید گوشت مرغ و جوجه است و در کشور معمولا در سال ۳ تا ۴ بار جوجه ریزی انجام می‌شود، این در حالیست که در استان گیلان در سال ۶ بار جوجه ریزی انجام می‌شود.

مهندس شعبان نژاد با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب تولید مرغ در گیلان ۱۷ هزار تن بوده است و پس از گذشت ۳۵ سال این میزان تولید مرغ در گیلان در حال حاضر ۹۷ هزار تن است، خاطرنشان کرد: میزان تولید مرغ یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی گیلان محسوب می‌شود و سال‌های آتی این تولید رو به گسترش خواهد بود.

وی گفت: همچنین تولید شیرخام در گیلان از ۷۲ هزار تن به ۳۲۸ هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: در مجموع در کشور ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود و گیلان ۲٫۵ درصد این محصولات را تولید می‌کند.

وی گفت: ۲۸ درصد جمعیت شاغل گیلان در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و کشاورزی در گیلان کار سختی است.

مهندس شعبان نژاد با بیان اینکه میزان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر ۱۵۱ هزار تن است، تصریح کرد: در این مورد با افزایش ۸ درصدی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: افزایش تولید مکانیزه برنج در گیلان یکی از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی است و در حال حاضر ۶۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان نوسازی شده‌اند.

وی گفت: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و ۱۸۵۰ واحد شالیکوبی در گیلان وجود دارد که هم اکنون ۱۵۵۰ واحد این شالیکوبی‌ها فعال هستند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.