تولید نسل تازه تراشه‌های حافظه‌ای سه‌بعدی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت توشیبا قصد تولید انبوه حافظه‌های فلش NAND را دارد و اعلام کرده است در این راستا از فناوری‌های تازه سه‌بعدی برای ساخت تراشه‌های حافظه‌ای بهره می‌برد.
 
 
 
به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت توشیبا از آغاز طرح تازهی خبر داده است که اولین گام برای ساخت نسل تازه تراشه‌های حافظه‌ای محسوب می‌شود و می‌تواند حافظه‌ها با ظرفیت بالاتر را با قیمت ارزان‌تر از مدل‌های کنونی برای دستگاه‌هایی مثل دوربین‌های دیجیتالی، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی روانه بازار کند.
 
این شرکت با برگزاری مراسمی پنجمین کارخانه تولید تراشه‌های خود را با نام fab 5 در شهر یوکایچی ژاپن افتتاح کرد و توضیح داد که در این مرکز نسل تازه تراشه‌های حافظه‌ای به صورت مشترک توسط دو شرکت توشیبا و SanDisk تولید می‌شوند.
 
این مرکز که حدود یک سال بعد اولین محصولات خود را وارد بازار می‌کند، قصد تولید انبوه حافظه‌های فلش NAND را دارد و اعلام کرده است که در این راستا از فناوری‌های تازه سه‌بعدی برای ساخت تراشه های حافظه‌ای بهره می‌برد.
 
تراشه‌های سه‌بعدی بزرگترین اتفاق در بازار جهانی حافظه‌ها محسوب می‌شوند و ظرفیت بالاتری را برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربران می‌گذارند. این روش ظرفیت بالاتر حافظه‌ها را در اندازه بسیار کوچک ارایه می‌دهد تا امکان استفاده از این محصول در کارت‌های حافظه‌ای و انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه فراهم شود.
 
شرکت توشیبا با اجرای این طرح می‌کوشد موقعیت خود را به عنوان بزرگترین مرکز در بازار جهانی حافظه‌ها حفظ کند و پیش‌بینی کرده است که این بازار در آینده رونق بیشتری میابد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.