ثبت مشخصات بیومتریک در کارت ملی

معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و ثبت کدپستی، صدور و اتقان اسناد هویتی و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی کشور را از ماموریت‌های این سازمان عنوان کرد.

ایسنا: معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و ثبت کدپستی، صدور و اتقان اسناد هویتی و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی کشور را از ماموریت‌های این سازمان عنوان کرد.

محمد ناظمی اردکانی در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان ثبت احوال و سازمان هواپیمایی کشوری افزود: برای انجام بهینه ماموریت‌های سازمان، نوین سازی سازمان و استفاده از فن‌آوریهای نوین از اقدامات اساسی سازمان می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین پایگاه‌های جمعیتی کشور است گفت: در این پایگاه علاوه بر اطلاعات فردی شخص، عکس و آدرس افراد نیز موجود می‌باشد.
 
ناظمی اردکانی افزود: در آینده نزدیک با صدور کارت ملی هوشمند، مشخصات بیومتریک نیز به این اطلاعات افزوده خواهد شد.
 
در ادامه جلسه دکتر محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان گفت: سازمان ثبت احوال جزء نادر‌ترین سازمان‌هایی است که اسناد خود را الکترونیکی نموده و با دارا بودن اطلاعات در سامانه، خدمات رسانی را تسهیل می‌کند.
 
وی افزود: بر اساس تفاهمنامه‌هایی که بین سازمان ثبت احوال کشور و ۱۰۰ دستگاه اجرایی و خدماتی در کشور امضاء شده است، تبادل اطلاعات و راستی آزمایی صورت می‌گیرد و این راستی آزمایی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان برای رسیدن به هدف اصلی و عمده خود است.
 
همچنین مهندس حمید پارسایی معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی گفت: سازمان آمادگی این مهم را دارد تا با تمامی پیشخوان‌های دولت از طریق امضاء تفاهم نامه، بتوانند از این پایگاه اطلاعات جمعیت برای احراز هویت متقاضیان خود استفاده نمایند.
 
وی اظهار کرد: این کار از حدود سه سال قبل و ابتدا با ناجا و سپس از سال گذشته با مابقی دستگاه‌ها مانند بانک‌ها، قوه قضاییه، ثبت اسناد و… انجام شد.
 
در ادامه حمیدرضا پهلوانی رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امضاء این تفاهم نامه برای این سازمان بسیار مهم و با ارزش است و به خاطر این اطلاعات وسیع، کامل و جامع از سازمان ثبت احوال تشکر کرد.
 
وی افزود: با امضاء این تفاهم نامه خدمت رسانی به مردم سریع‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به تبع آن رضایتمندی جامعه نیز افزایش می‌یابد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.