جایزه نیم میلیون دلاری برای”بریدن سر اسد”

یک پایگاه عرب زبان با افشای تعیین جایزه ۴۵۰ هزار دلاری از سوی وهابیون برای کشتن بشار اسد در ادامه سیاستهای تفرقه افکنانه و خشونت طلبانه آل سعود، مدعی تصمیم ریاض برای توقف ارسال کمکهای مالی برای مخالفان سوری شد.

به گزارش جهان به نقل از مهر همگان به خوبی از مواضع خصمانه عربستان علیه سوریه واقف هستند، زیرا سعودی ها علاوه بر به کار گرفتن همه تلاشهای دیپلماتیک خود برای فراهم آوردن زمینه دخالت خارجی در سوریه به طور آشکار و از زبان وزیر خارجه خود سعود الفیصل از کمک تسلیحاتی در سوریه حمایت به عمل آورده اند.

اما نکته ای که کمی مبهم است درخواستهای مسئولان سعودی از مبلغان سرشناس خود برای توقف جمع آوری کمکهای مالی برای مخالفان سوری است.

چند مبلغ سرشناس سعودی تلاش زیادی را برای جمع آوری کمک کردند و حتی یکی از آنها به نام علی الربیعی در پایگاه اجتماعی تویتر اعلام کرده است : “کسی که سر بشار اسد را از تن جدا کند، ۴۵۰ هزار دلار پاداش می دهیم.”

پایگاه القدس العربی با پرداختن به این موضوع آورده است : “ناصر بن یحیی لحنینی” کارشناس امور مذهب گفت : از من خواسته شده است که جمع آوری کمک را متوقف کنم.

دفتر شیخ عبدالعزیز الطریفی از دیگر مبلغان عربستانی هم از توقف جمع آوری کمک برای مخالفان سوری تا اطلاع بعدی خبر داد.علی عمر،محمد العریفی، حسن الحمید نیز اظهارات مشابهی مطرح کردند.

پایگاه مذکور می افزاید: دیدگاه مردم عربستان در قبال بحران سوریه سه نوع است؛ گروه اول خواستار سرنگونی نظام کنونی سوریه هستند،گروه دوم خواستار توقف خشونتها هستند و گروه سوم به عنوان یک موضوع طایفه ای به موضوع می نگرند.

رسانه های سعودی به ویژه شبکه العربیه به طور کامل از مخالفان سوری علیه نظام بشار اسد حمایت می کنند و خواستار دخالت خارجی مشابه آنچه در لیبی رخ داد هستند.

پایگاه فوق بیان کرد: تصمیم دولت عربستان برای توقف جمع آوری کمکهای از سوی مبلغان دینی این کشور با مواضع رسمی این کشور در تناقض است.

این پایگاه می نویسد: سه تحلیل در این باره وجود دارد یکی اینکه مقامات سعودی نگران هستند این کمکها به دست القاعده برسد، دیگر اینکه آنها نگران نابسامانی مالی در این زمینه هستند و  سوم به هشدارهای آمریکا مربوط می شود.

پایگاه مذکور می افزاید: مشکل اصلی به تردیدهای سیاستمداران سعودی در قبال بحران سوریه بر می گردد زیرا مشاهده می شود که آنها از اظهارات درباره کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری عقب نشینی کرده اند و اظهار داشته اند که هدف اقدام مستقیم عربستان نبوده است، بلکه این کشور فقط دعوت به کمک تسلیحاتی کرده است.

همچنین سعودی ها نمی خواهند که آمریکا را خشمگین کنند. در برخی جلسات ویژه حتی مطرح شده است که اگر مقامات سعودی می دانستند که نظام بشار اسد بیش از یکسال در قدرت باقی می مانند در حمایت از مخالفان سوری تردید می کردند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.