جزییات جدید از بازداشت‌ شهرام جزایری در مشهد

 جزییات جدید از بازداشت‌ شهرام جزایری در مشهد
شهرام جزایری بار دیگر بازداشت شد و این‌بار در مشهد. خبر بازداشت جزایری منتشر شد:«شهرام جزایری که روز شنبه با هدف سخنرانی درباره شرکت پدیده به مشهد سفر کرده بود، با صدور دستور قضائی بازداشت شد.
به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز:قبل از آنکه مدیرعامل سابق پدیده با عناوین اتهامی مطرح شده دستگیر شود شایعاتی در فضاهای مجازی عنوان شد که نشان می‌داد قرار است شهرام جزایری مجموعه پدیده را راه‌اندازی کند. پس از آنکه مدیرعامل سابق پدیده با تفهیم اتهام کلاهبرداری از طریق فروش غیرقانونی اوراق موسوم به سهام از سوی «قاضی حیدری» بازداشت و روانه زندان شد، برنامه تبلیغی به راه افتاد که قرار است شهرام جزایری در همایشی تحت عنوان «بررسی چالش‌های پیش روی شرکت پدیده در ورود به فرابورس و تامین نقدینگی» سخنرانی کند.

در همین حال صبح روز شنبه و همزمان با آغاز این همایش، شهرام جزایری به اتهام تبانی برای اقدام علیه امنیت عمومی از طریق اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی و با صدور دستور قضائی بازداشت شد. طبق اطلاعات دریافتی، وی در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته است تا بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.»

برای اطلاع از صحت و سقم این خبر صبح با شماره شهرام جزایری تماس گرفتیم که نتیجه حاصل شده چنین بود:«دستگاه مشترک مورد نظرخاموش است». شهرام جزایری، یکی از نخستین مجرمان اقتصادی که دستگیری‌اش یک موج خبری بزرگ را در پی داشت، مدتی پیش آزاد شد. جزایری پس از آزادی کوشید تا چهره‌اش را بهبود ببخشد و حتی در گفت‌وگوهایی تاکید کرد که بابت اتهامات مفاسد مالی، تبرئه شده است.

جزایری گفته بود:«بیش از ۵۰ قاضی پرونده‌ام را بررسی کرده‌اند. هر چند علاقه‌ای ندارم در این خصوص صحبت کنم که مبادا خدایی نکرده شائبه‌ای پیش بیاید، اما در رسیدگی‌های قضائی پرونده دستگاه قضا به‌طور عام و قضات به‌طور خاص، واقعا به دلیل حساسیت‌هایی که بر پرونده من حاکم شد همه تلاش شان را کردند که محور حق و عدالت رعایت شود.» جزایری همچنین کوشید، خود را یک فعال و چهره موثر اقتصادی نشان دهد و حرف‌های عجیبی درباره برنامه‌های اقتصادی آینده‌اش بر زبان آورده بود.

او خود را محل رجوع همگان در زمینه اقتصادی می‌خواند و در این زمینه گفته بود:«پیش می‌آمد فراتر از همبندی‌هایم در زندان، زندانبان‌ها و گاهی کارشناسان پرونده بعد از انجام کارهایشان راجع به مسائل اقتصادی سوالات عمومی از من می‌پرسیدند و من هم نظرات خود را ارائه می‌کردم.» جزایری حضور رسانه‌ای‌اش را روز به روز پررنگ‌‌تر می‌کرد و با بنز ۲۵۰E مشکی صفر عکس می‌گرفت تا نشان دهد همچنان یک مولتی میلیاردر است و سال‌ها زندان و میلیاردها تومان ردِ مال نتوانسته تاثیری در تضعیف عقبه مالی او داشته باشد.

بی‌اطلاعی وکیل جزایری

وکیل شهرام جزایری در پرونده اقتصادی او از وضعیت موکل سابق خود ابراز بی‌اطلاعی کرد. محمد علیزاده طباطبایی به«آرمان» گفت:«من از وضعیت آقای جزایری اطلاعی ندارم و اخبار مربوط به او را در سایت‌ها دیدم». او افزود:«من از جزئیات موضوع اخیر خبری ندارم و آقای جزایری هم با من تماس نگرفته است. اطلاعی هم ندارم که آیا ایشان پرونده‌ای دارد یا خیر». او اضافه کرد:«من در پرونده آقای جزایری در مجتمع اقتصادی وکیل او بودم. بعد از آن موضوع هم مشکلی نداشته که نیاز به وکیل داشته باشد. اگر برای موضوع پیشامد کرده به من مراجعه کند، وکالت او را خواهم پذیرفت.» او خاطرنشان کرد که«از سوی نزدیکان شهرام جزایری، تماسی با او گرفته نشده است».

تا دوشنبه عصر صبر کنید

اما «پ. س» یکی از نزدیکان شهرام جزایری گفت که او برای ادای توضیحات به دادستانی رفت. وی از علت طولانی شدن این روند، ابراز بی‌اطلاعی کرد و در پاسخ به این سوال که شهرام جزایری با چه هدفی به مشهد سفر کرده بود، افزود:«قرار بود روز شنبه صبح جلسه‌ای درباره ورود شرکت پدیده به بورس و چالش‌هایی که پیش روی آن است، برگزار شود. آقای جزایری هم قصد داشتند تا همان مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی درباره این موضوع مطرح کرده بود، با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استانی مطرح کنند که پیش از برگزاری این جلسه، دادستانی، آقای جزایری را برای ادای توضیحات احضارکرد و طبیعتا جلسه لغو شد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا دادستانی توضیحی درباره علت احضار آقای جزایری ارائه نداد، اظهارکرد:«به هیچ عنوان. هیچ کس هم اطلاعی از این موضوع نداشت تا اینکه خراسان مطلب کوتاهی در این خصوص کارکرد.» «پ. س» درباره دسترسی شهرام جزایری به وکیل هم توضیح داد:«تا آن جایی که من اطلاع دارم، به وکیل دسترسی ندارند اما اگر این وضعیت بیش از این به طول بینجامد، طبیعی است که باید دست به چنین کاری بزنند.»

او همچنین احتمال داد وضعیت شهرام جزایری حداکثر تا دوشنبه عصر مشخص شود. «پ. س» در پاسخ به این سوال که آیا اتهام مشخصی علیه آقای جزایری مطرح شده است، تاکیدکرد:«خیر. آنچه در روزنامه خراسان به عنوان اتهامات آقای جزایری مطرح شد، حدس و گمان است. فکر می‌کنم، بهتر است اندکی صبر کنیم تا دادستانی درباره این موضوع اظهارنظر کند؛ چرا که رسانه ها هم تنها به طرح شنیده‌ها پرداختند.»

تاریخ انتشار خبر: ۸ August 2016 | 4:26 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.