جشنواره فیلم مقاومت در کنیا افتتاح شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت؛ بخش چشم‌انداز سینمای مقاومت دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس شب گذشته در محل موزه ملی کنیا در شهر نایروبی افتتاح شد.
بر اساس این گزارش؛ این مراسم شب گذشته با حضور “محمد علمی” وزیر دولت کنیا، “محمد خزاعی” دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، “گیو زاد” سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا، “امیدی” رایزن فرهنگی ایران در کنیا، “محمد‌حسین حقیقی” از فیلمسازان حوزه دفاع مقدس، “رضا خزعلی” مدیر بخش چشم‌انداز سینمای مقاومت جشنواره، “وحید موساییان” از فیلمسازان کشور، “چارلز آسیبا” رییس جشنواره کنیا و تعدادی از فیلمسازان و نمایندگان رسانه‌های گروهی و شبکه‌های تلویزیونی و خبرنگاران کشور کنیا، ایرانیان مقیم ایران و هنرمندان ایرانی و جمعی از مردم علاقمند در محل موزه ملی کنیا در شهر نایروبی برگزار شد.
همچنین؛ در این مراسم پس از قرائت قران کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران، رایزن جمهوری اسلامی ایران به مدعوین خیر مقدم گفت.
محمدحسین حقیقی، فیلم‌ساز دفاع مقدس در این برنامه پیرامون سینمای دفاع مقدس و شکل‌گیری جشنواره دفاع مقدس و ابعاد گوناگون آن به ویژه گسترش ابعاد بین‌المللی آن با اهتمام به موضع مقاومت در جهان سخنرانی کرد.
وی اظهار داشت: سینمای ایران با تکیه بر مفاهیم انسانی تاکنون موفقیت بسیاری در عرصه بین‌المللی داشته است و توانسته در مجامعه مختلف بین‌المللی سینمایی بدرخشد.
وی در ادامه افزود: برگزاری این برنامه در کشور کنیا، قطعا فضا و فرصت‌هایی را فراهم می‌آورد تا فرهنگیان، سینماگران و به ویژه رسانه‌های این کشور با گوشه‌هایی از زیبایی‌ها و ارزش‌های سینمایی ایران آشنا شوند.
حقیقی با اشاره به اهمیت این رویداد در دیگر کشورها، عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس امکان مناسبی برای پخش آثار اخلاقی و انسانی مبتنی بر مفاهیم انسانی و اخلاقی و ظلم ستیزی در جهت تحقق صلح واقعی درجهان باشد.
بنابراین گزارش؛ در این مراسم “محمد علمی” وزیر دولت کنیا ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور هیئت ایرانی و نمایش فیلم‌هایی از سینمای ایران در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم این برنامه کمک کند تا دو کشور در تولید مشترک سرمایه گزاری کنند.
وی افزود: این هفته‌های فیلم می‌تواند چهره واقعی سینمای ایران را به جهانیان معرفی نماید.
در ادامه، “گیوزاد” سفیر ایران در کنیا طی سخنانی، اظهار داشت: سینمای ایران بدور از موسیقی‌ها و استفاده بی‌مورد از جذابیت های کاذب توانسته با هوشمندی به مضامین انسانی و مفاهیم  جدید دست پیدا کند.
وی با اشاره به فیلم‌های ایرانی و مخاطبین آن، گفت: امروزه سینمای ایران توانسته در جذب مخاطب در عین سادگی موفق باشد.
در این مراسم فیلم سینمایی “مزرعه پدری” ساخته شادروان “رسول ملاقلی‌پور” به نمایش در آمد و پس از آن مراسم با گپ و گفت‌وگو و پذیرای به پایان رسید.
لازم به ذکر است؛ نشست با رئیس جشنواره و فیلمسازان و تهیه‌کنندگان تلویزیون کشور کنیا از دیگر برنامه‌های این هفته فیلم است.
همچنین، قرار است نشستی با دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و فیلمسازان حاضر در این برنامه با اصحاب رسانه برگزار شود.
روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به برگزاری هفته فیلم مقاومت به مدت یک هفته در نایروبی کنیا، اعلام کرد: در این هفته فیلم مقاومت یازده عنوان فیلم از سینمای مقاومت ایران اکران می‌شود.
در این خبر عناوین فیلم های سینمایی به این ترتیب آمده است:
“شکارچی شنبه” پرویز شیخ‌طادی، “بیگانگان” عباس رافعی، “به کبودی یاس” جواد اردکانی، “بدرود بغداد” مهدی نادری، “قلاده های طلا” ابوالقاسم طالبی، “نفوذی” احمد کاوری و مهدی فیوضی، “بیداری رویاها” محمدعلی باشه آهنگر، “مزرعه پدری” مرحوم رسول ملاقلی‌پور، “آن مرد آمد” حمید بهمنی، “آخرین ملکه زمین”محمدرضا عرب و “ریسمانی نزدیک‌تر از رگ” مسعود اطیابی.
گفتنی است؛ این آثار به مدت ۱۰ شب محل موزه ملی، سالن سینمای مرکز پرسیتره/، دفتررایزنی فرهنگی فرانسه و دانشگاه کنیا به خواهد آمد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.