” جشنواره کودک ،شادی ،سعدآباد”

به مناسبت روز جهانی کودک از ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه برگزار می شود؛

به مناسبت روز جهانی کودک ،جشنواره ای با برنامه های شاد و متنوع فرهنگی،پژوهشی،آموزشی تفریحی با عنوان “جشنواره کودک،شادی،سعدآباد” از ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی مجموعه سعدآباد ،هنگامه نیاورانی دبیر جشنواره کودک در مجموعه سعدآباد در اینباره گفت: در این جشنواره ،کارگاه ساخت عروسکهای نمایشی ،کارگاه ساخت ماسک و کارگاه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از طریق تئاتر و هنرهای نمایشی برپا خواهد بود.
وی افزود: اجرای نمایش‌های عروسکی و نمایش خیمه شب بازی ،برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و نونهالان در فضای مرکز کودکان مجموعه سعدآباد ،اجرای موسیقی ویژه کودکان از دیگر برنامه های جشنواره ” کودک ،شادی ،سعدآباد ” می باشد.
نیاورانی با اشاره به ضرورت آشنایی فرزندان ایران زمین از سنین کودکی با میراث فرهنگی و تاریخ و تمدن و فرهنگ کشور عزیزمان ،اضافه کرد: برپایی سایت باستان شناسی ویژه کودکان و آشنایی با نحوه کاوش آثار و برپایی کارگاه مرمت اشیاء و آموزش توسط کارشناسان مربوطه از برنامه هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.
دبیر جشنواره کودک ادامه داد: اجرای نمایش و حرکت عروسک غول پیکر در محوطه مجموعه سعدآباد ،برپایی ایستگاه های مسابقه ،سرگرمی و جایزه ،غرفه فروش اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،غرفه فروش کتاب ها و انتشارات مربوط به کودکان از سوی کانون پرورش فکری نیز از جمله برنامه هایی است که برای کودکان تدارک دیده شده است.
وی با توجه به اهمیت نقش خانواده و والدین در رشد و تربیت کودکان، ابراز داشت: در هفته ملی کودک؛ ۲ همایش و نشست تخصصی ،در خصوص نقش نمایش عروسکی بر کودکان توسط دکتر جولایی در تاریخ ۱۸ مهر ماه و همچنین نقش و تأثیر رسانه ها بر کودکان توسط دکتر اکبر عالمی در روز ۱۹ مهر ماه ،بطور رایگان برای خانواده ها برگزار می گردد.
نیاورانی خاطر نشان کرد: در این جشنواره ،موزه آشپزخانه سلطنتی نیز با ساخت کاردستی و پذیرایی میزبان کودکان می باشد.
وی در پایان اضافه کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته ملی کودک میزبان هنرمندان محبوب صدا و سیما نیز خواهد بود.
گفتنی است؛ علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره می توانند از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نشانی خیابان ولیعصر ،خیابان شهید فلاحی ( زعفرانیه سابق)،انتهای خ شهید طاهری ،مراجعه نمایند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.