جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دموکراسی در خاورمیانه است/ گزارش “احمد شهید” فضاحت بزرگ برای نهادهای بین‌المللی حقوق بشری

۱۶م اسفند ،

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ “محمدجواد لاریجانی” در آستانه سفر به ژنو برای شرکت در بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران دربارهٔ هدف از سفر به ژنو و پیام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر که به عنوان یکی از سازمان‌های مهم بین‌المللی بوده، فعالیت چشمگیری دارد و از عناصر فعال در این شورا است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه حقوق بشر مربوط به نحوه رفتار زندگی جمعی است، تصریح کرد: طبیعتا اسلام در این زمینه هم حرف و هم نرم‌های خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ۷۰ سال قبل اسناد سازمان ملل یکجانبه و براساس تفکر سکولار، لیبرال غربی نوشته شده‌اند و به نوعی تفکر یکجانبه‌گرایی بر آن حاکم شده است.

لاریجانی گفت: اولین هدف‌ ما برای شرکت در بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر این است که باید جایگاه تعالیم اسلامی را در همه اسناد حقوق بشری باز کنند و همانطوری که غربی‌ها حق دارند براساس روشی که دوست دارند زندگی‌ کنند،‌ ما مسلمان‌ها هم حق داریم براساس فکر اسلامی زندگی کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا و دول غربی از نواقصی که در مکانیزم سازمان ملل وجود دارد سوء استفاده می‌کنند و از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تحمیل خودشان جهت تهاجم به کشورهایی که با آن خصومت‌ دارند بهره‌برداری می‌کنند.

وی این سوءاستفاده‌ها را غیرمنطقی و ضدحقوق بشری دانست و گفت: ما با این صحنه‌های سوءاستفاده از حقوق بشر و انحراف بد سیاسی کاملا موافق هستیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی مورد تهاجمی به عنوان ناقض حقوق بشر بوده است، اظهار داشت: کشورهایی که خودشان بدترین کارنامه در حقوق بشر را دارند،‌ جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اند؛ ما در مقابل آنها از ۳۵ سال قبل تاکنون ایستادگی فراوان کرده‌ایم و حرف‌هایمان را با صدای بلند زدیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به گزارش “احمد شهید” علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: اخیرا در یک تهاجمی که براساس اغراض بد و پلیدی سازمان یافته شده است به اسم گزارشگر خاص برای ایران مجموعه‌ای از اتهامات ابلهانه را مطرح کردند.

وی ادامه داد: این گزارش همان حر‌ف‌هایی است که وزارت خارجه آمریکا و گروه‌های معاند می‌گویند ولی اکنون یک مهر گزارشگر سازمان ملل هم دارد.

لاریجانی با بیان اینکه ما با تفسیر زیاد و اسناد قوی مطالب این گزارش را رد کردیم گفت: در صحنه شورای حقوق بشر که یکی از نهادهای مهم سازمان ملل است نظر جمهوری اسلامی را قاطع و روشن بیان خواهیم کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به شورای حقوق بشر اضافه کرد: شورای حقوق بشر سازمانی است که ما خودمان نقش موثری در تشکیل آن داشتیم. قبلا کمیسیون حقوق بشر ماموریت‌های این شورا را دنبال می‌کرد که یکی از اشکالات مهم بر این کمیسیون این بود که به نفعی انتخابی و براساس اغراض غربی مسائل را مورد بررسی قرار می‌دادند.

وی گفت:‌ شورای حقوق بشر برای اینکه بتواند استانداردهای دوگانه کمیسیون حقوق بشر را بردارد تاسیس شده‌ است و مکانیزم‌های گزارشگری را مانند UPR و گزارش موضوعی را خودمان پشتیبانی کردیم و از ابتکاراتی است که ما در آن نقش داشتیم.

لاریجانی با بیان اینکه طبیعتا سوءاستفاده‌هایی هم در این شورا صورت می‌گیرد تصریح کرد: نواقصی در کار سازمان ملل وجود دارد که جمهوری اسلامی با اذعان بر این نواقص و از زمان حضرت امام (ره) برخورد و مشارکت فعال،‌ با استراتژی مشخص را در صحنه بین‌المللی دنبال می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران که آیا در سفر ژنو خود اسنادی برای گزارش احمد شهید مبنی بر همکاری وی با گروه‌های تروریستی ارائه خواهد داد یا خیر؟ اظهار داشت: موضوع گزارشگر ویژه و احمد شهید چند اشکال دارد. تعیین گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی اقدام ناموجهی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بزرگترین دموکراسی خاورمیانه است تصریح کرد: جمهوری اسلامی از نظر ساختار مدنی پیشرفته‌ترین شرایط را در خاورمیانه دارد.

لاریجانی ادامه داد: کشورهایی که کمترین آثاری از مسائل حقوق بشری ندارند مورد تعریض غرب نیستند چرا که یا نوکر غرب می باشند و یا مصالح آنها را تامین می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه تعیین گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی خود یک امر غیرموجه حقوقی است گفت: گزارش احمد شهید و نحوه گزارش آن به هیچ وجه قابل توجیه و ارائه نیست.

وی افزود: این فرد از روزی که این عنوان را گرفته است از یک برنامه تلویزیونی به برنامه‌ای دیگر می‌رود و علیه جمهوری اسلامی ظهور پیدا می‌کند و حرف‌های بدی می‌زند؛ گزارشگر که نباید از روز اول فحش بدهد بلکه گزارشگر باید اسناد دقیق را ارائه کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه تمام مطالبی که احمد شهید می‌گوید مجموعه مطالبی است که ۳۴ سال گروه‌های تروریست و معاندان نظام برعلیه ما مطرح کرده‌اند اذعان داشت: این مطالب در ظرف مدت کمتر از یک دقیقه در فضای مجازی پیدا می‌شود. وی برای تهیه این گزارش زحمتی نکشیده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اضافه کرد: به نظر ما این گزارش با پول آمریکا، با لجستیک آمریکا و با املگی گروه‌های تروریست و معاندان نظام تهیه شده و این گزارش برای سازمان ملل بسیار زشت است که گزارشگر ویژه‌اش همواره با گروه‌های تروریست دمخور باشد.

وی اعلام کرد: از طرف دیگر تروریست‌ها را به عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح می‌کنند و از آن دفاع می‌کنند، در صورتی که کسانی در سیستان و بلوچستان و شیراز و جاهای دیگر در مساجد بیگناه کشته شده‌اند که در اسناد احمد شهید از این تروریست‌ها به عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر، خاطرنشان کرد: گزارش احمد شهید یک فضاحت بزرگ برای نهادهای بین‌المللی حقوق بشر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.