جمهوری اسلامی ایران از نظر امنیت دارای بالاترین شاخص است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘علاالدین بروجردی’ روز سه شنبه در همایش ملی ‘احساس امنیت ، نظم و امنیت’ در خرم آباد اظهار داشت: نظام اسلامی ایران در عرصه کلان امنیتی دارای اقتداری است که همواره بر آن افزوده می شود.

وی افزود: بررسی اقدامات نظام اسلامی در طول ۳۳ سال گذشته، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی نیز در زمینه امنیتی موفق عمل کرده است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام قدرتمند جهانی پنجه در پنجه آمریکا انداخته و با اقتدار در مقابل زورگویی این کشور ، ازجمله در عراق و سوریه ایستاد که این نشاندهنده اقتدار نظام است.

بروجردی به اشاره به دستگیری شرور ریگی توسط ماموران اطلاعاتی افزود: دستگیری این شرور در حالی صورت گرفت که بطور مستقیم از سوی آمریکا و انگلیس حمایت می شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مقوله امنیت و احساس امنیت نیز اشاره کرد و گفت: در مقوله امنیت باید به صورت ریشه ای عمل کرد و گام نخست در این زمینه پیشگیری است.

وی با اشاره به تولید گسترده مواد مخدر در کشور افغانستان و تلاش خستگی ناپذیر نیروی انتظامی برای مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق مواد اظهارداشت: جنگ امروز جنگ اطلاعات و مواد مخدر است که مبارزه ریشه ای را می طلبد.

بروجردی افزود: در مقوله احساس امنیت گام نخست و محوری کار فرهنگی است که لازمه آن اجرای برنامه های گسترده آموزشی از پیش دبستانی و دبستان است.

وی وظیفه رسانه ها و آموزش و پرورش را در این زمینه مهم دانست و گفت:برای نهادینه کردن فرهنگ به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم امنیتی کشور باید برنامه های آموزشی بطور مداوم دنبال شود.

بروجردی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ اقتصاد و سرمایه گذاری با مقوله امنیت خاطر نشان کرد:امنیت اقتصادی به عنوان یک زیر ساخت مهم توسعه باید با جدیت مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.

وی گفت: اگر امنیت و احساس امنیت پایدار را طلب می کنیم باید به عنوان یک مسوولیت همگانی برای برقراری امنیت اقتصادی به نحو مطلوب تلاش کنیم.

وی سهم ۱۰ درصدی ایران از تجارت و اقتصاد جهانی را شایسته نظام ندانست و اظهار داشت: باید به گونه ای تلاش کرد تا سهم ایران از تجارت جهانی افزایش یابد.

وی وظیفه قوه قضاییه در مقوله امنیت و احساس امنیت را مهم عنوان کرد و افزود:با توجه به اینکه بخش زیادی از مسایل امنیتی به دستگاه قضایی مربوط می شود، لذا اجرای احکام اسلامی و مجازات مجرمان طبق احکام الهی نقش موثری در احساس امنیت در جامعه دارد.

وی گفت: انتظار می رود خروجی چنین همایشی ارایه راهکارهای علمی و ریشه ای در زمینه ایجاد احساس امنیت باشد.

همایش ملی احساس امنیت ، نظم و امنیت به همت دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان و با حضور جمعی از مسوولان از جمله سردار ‘احمدرضا رادان’ در خرم آباد برگزار شد.

۶۴۸/۱۶۲۵/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۶۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.