جمیری:ایران مشتریان نفت خود را گزینش می‌کند

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۱:۴۹:۴۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تحریم‌های نفتی علیه ایران باید فرصتی برای کاهش وابستگی قوانین بودجه به نفت باشد، گفت: با وجود اعمال تحریم‌های اخیر ،در شرایط کنونی ایران مشتریان نفت خود را گزینش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عبدالکریم جمیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و توجه ایشان به کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، تصریح کرد: این دستگاه‌های‌ اجرایی هستند که باید با هماهنگی دستگاه‌های تقنینی و برنامه‌ریزی خردمندانه برای تحقق این هدف تلاش کنند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: سخنان مقام معظم رهبری درباره کاهش اتکای بودجه به نفت کاملاً کارشناسانه و اجرایی است و ما باید به تدریج از اتکای بودجه به نفت کاهش دهیم.
وی با یادآوری اینکه طبق قوانین برنامه و اسناد بالادستی ما مکلف به کاهش وابستگی بودجه به نفت بوده‌ایم، گفت: ما باید با هزینه درآمدهای نفتی در تولید بتوانیم از اتکا به درآمدهای نفتی کاهش دهیم.
جمیری یادآور شد: در این زمینه ما باید الگوی مناسبی برای مصرف هم باشیم اینکه امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است باید توجه همگان از مسئولان که سیاستگذارند تا مردم که مصرف کننده هستند به این بخش دو چندان شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: سرمایه گذاری در زمینه تولید همواره به سود کشور خواهد بود و ما را به جایگاه مطلوب می‎رساند.
وی تحریم‌های نفتی اخیر علیه ایران را بی اثر خواند و ادامه داد: هرچند برخی کشورها سعی بر تنگ کردن عرصه بر ایران دارند اما دیپلماسی مناسب نفتی موجب شده است که مشتریان نفتی را خودمان گزینش کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران را یکی از قدرت‌های بزرگ نفتی خواند و یادآور شد: در چنین شرایطی مسئولان با گزینش راهکارهای مناسب قدرت انتخاب دارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۳۴۹۴۴۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.