جهان نیازمند اندیشه های استاد مطهری است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تونس، این پژوهشگر تونسی با اشاره به شخصیت علمی، دینی و سیاسی استاد مطهری ، گفت: شهید مطهری دائره المعارفی از علوم مختلف اسلامی و انسانی بود.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های التنویر تونس در ادامه افزود: کتب شهید مطهری انسان را به عمق حقائق تاریخ اسلام می برد بگونه ای که انسان پس از یک دوره مطالعه جامع کتب ایشان، به داشتن دین اسلام افتخار می کند.

وی افزود: استاد شهید در زمان حیات خویش با نگرشی منصفانه به نقد ایدئولوژی ها و مکاتب غربی و الحادی پرداخت و در مقایسه ای علمی برتری اسلام را بر تمامی ادیان و مکاتب اثبات کرد.

‘محمد زنگنه ‘ مدیر بین الملل ‘بنیاد شهید مطهری’ از ایران نیز در این همایش در سخنانی با عنوان ‘احیای تمدن اسلامی از نگاه استاد مطهری’ اظهار داشت: کتب استاد چکیده اندیشه تمامی انبیای الهی و صالحان در طول تاریخ است.

زنگنه افزود: انسان بواسطه کتب شهید مطهری راه عبودیت و بندگی خدا را یافته و از ضلالت و گمراهی نجات پیدا می کند.

‘علی بن مبارک’ از اساتید برجسته دانشگاه های تونس نیز دیگر سخنران این همایش با علمی خواندن کتب استاد مطهری و توصیه مطالعه همه کتب ایشان، گفت: استاد مطهری با نگرش عمیق خود به موضوعات مختلف در علوم اسلامی فضای جدیدی را بر روی محققان گشوده است که ورود به هر یک از آنها، پژوهشگر علوم اسلامی و انسانی را با حقائق فراوانی آشنا می سازد

این استاد دانشگاه تونس با تاکید بر ضرورت تدریس کتب استاد مطهری در تمامی دانشگاه های جهان آنها را به عنوان منابعی اصلی معرفی کرد.

وی اظهار داشت، روح نقد پذیری و نقادی استاد مطهری از این متفکر اسلامی، انسان جامعی را ساخت که فاقد هرگونه تعصبی بود.

علی بن مبارک از شهید مطهری به عنوان پرچمدار جنبش تقریب مذاهب اسلامی در قرن معاصر یاد کرد و بازخوانی کتب ایشان را با این رویکرد بسیار مهم و ضروری در عصر حاضر دانست.

این کنگره برای اولین بار در تونس با عنوان ‘چرا امت اسلامی به اندیشه های شهید مطهری نیازمند است’ در محل همایش های بین المللی شهر علوم این کشور همزمان با مراسم افتتاحیه مرکز مطالعات و پژوهش های التنویر برگزار شد.

مرکز مطالعات وپژوهش های التنویر در نظر دارد سالانه تعدادی از کتب استاد مطهری را به زبان های عربی و فرانسوی ترجمه کند.

خاورم**۱۲۰۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۴۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.