جوانان ایران جشنواره گل راه انداختند و صعود نمودند

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

تیم ملی جوانان ایران با پیروزی پر گل مقابل کویت و با اقتدار به عنوان سرگروه به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی اسیا صعود نمودند.

  به گزارش تفسیری گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم های جوانان ایران و کویت با نتیجه شش بر صفر به سود تیم ملی جوانان ایران به پایان رسید.
در نیمه اول ، ایران بازی کاملا برتری را ارائه نمود و حریف کویتی تنها به دفاع می پرداخت.
تیم ملی جوانان ایران در یک بازی روان، از همان دقایق اول روی دروازه کویت حمله می نمود.
محمدی سرمربی تیم ملی جوانان  در این نیمه سعی نموده بود، تلفیقی از بازیکنان ذخیره و اصلی را به میدان بفرستد و بعضی بازیکنان اصلی استراحت داده بود.
حملات ایران از زمین و هوا و جناحین منجر به خطاهای بسیاری روی بازیکنان ایران پشت محوطه جریمه می شد و ضربات ایستگاهی بسیاری نصیب ایران شد که با درخشش دروازه بان کویت دفع می شد.
در این نیمه و در دقیقه ۲۶ شوت احمد عبدالله زاده به دیرک افقی دروازه برخورد نمود و به میدان بازگشت.در یکی از حملات ایران از جناح راست ایران و در یک رفع برگشت، ولید مشاعی زاده با یک شوت ۲۰ متری بسیارزیبا دروازه کویت را باز نمود تا گل اول ایران به ثمر برسد. این گل در دقیقه ۲۸ به ثمر رسید. ایران پس از گل حملاتش را ادامه داد و علی چوپانی می توانست در دقیقه ۳۵ دروازه کویت را باز کند که توپ با بدشانسی از کنار دروازه و با فاصله کمی به اوت رفت. در نیمه سردار آزمون مهاجم تیم ملی جوانان در دقیقه ۴۰ به جای علی چوپانی به بازی آمد.
ایران در نیمه اول بازهم فرصت های بسیاری داشت اما دفاع مطلق کویت اجازه به ثمر رسیدن گلها را نمی دانند و دروازه بان کویت هم مانع از چند گل صد در صد شد. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک صفر به سود جوانان ایران به پایان رسید. در نیمه دوم بازی با برتری کامل جوانان ایران آغاز شد و ایران سوار بازی و میدان بود و هر کاری که خواست انجام داد. ۵ دقیقه از نیمه نگذشته بود که احسان پهلوان گل دوم را در دقیقه ۵۴ به ثمر رساند.
 سردار آزمون در دقیقه ۵۹ گل سوم  را وارد دروازه کویت نمود و در دقیقه ۶۴ حسین فاضلی که به عنوان یار تعویضی در دقیقه برزای به بازی آمده بود، در یک موقعیت تک به تک گل چهارم را وارد دروازه حریف نمود. در دقیقه ۶۷ محمد دانشگر به جای احمد عبدالله زاده وارد زمین شد تا ایران آخرین تعویضش را انجام دهد. فاضلی در دقیقه در ۷۰ هم توپ را به دیرک افقی دروازه کویت کوبید. گل پنجم ایران را روزبه چشمی در دقیقه ۷۴ به ثمر رساند و حسین فاضلی در دقیقه ۷۷ گل ششم را وارد دروازه کویت نمود تا کویتی ها از این دقیقه فقط به فکر خوردن گلهای بیشتری نباشند.
در این نیمه سردار آزمون در دقیقه ۵۳ کارت زرد گرفت تا با توجه به کارتی که در دیدار با امارات دریافت نمود دو اخطاره شود. به این ترتیب با توجه به بازی های گروه دوم که پیش از بازیهای گروه اول انجام شده بود و عراق در صدرگروه دوم قرار گرفته و کره جنوبی تیم دوم این گروه شده است، تیم ملی جوانان ایران در بازی حساس مرحله یک چهارم باید به مصاف کره جنوبی برود. در دقیقه نود بازی کویتی ها سعی در به حاشیه کشاندن بازی داشتند و درگیریهایی با بازیکنان تیم ملی جوانان ایران ایجاد نمودند که منجر به اخراج بازیکن شماره ۵ کویت شد و دقایقی بازی به خاطر درگیری متوقف شد و بازیکن شماره ۱۹ کویت هم یک دقیقه پس از آرام شدن بازی اخراح شد. بازی تیم های امارات و ژاپن هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا ژاپن با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه صعود کند و در مرحله یک چهارم نهایی حریف تیم عراق تیم اول گروه دوم شود.
بازیهای مرحله یک چهارم نهایی یکشنبه انجام خواهد شد. برندگان دیدارهای یک چهارم که به جمع چهار تیم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا صعود نمایند، به صورت مستقیم به جام جهانی جوانان ۲۰۲۴ ترکیه صعود خواهند نمود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.