جوانان خانواده های زلزله زده معاف می شوند

۲۵اردیبهشت،

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: جوانان خانواده های زلزله زده در استان بوشهر طبق ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح با شرایط خاصی معاف می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار صدرالسادات در نشست خبری خود در تشریح ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص معاف جوانان خانواده زلزله زده در استان بوشهر اذعان داشت:در این ابلاغیه این چنین ذکر شده که سربازانی که در حین خدمت در مناطق مختلف می باشند اگر خانواده هایشان و محل سکونتشان مورد آسیب دیدگی، البته بالای ۵۰ درصد باشد ۳ ماه مرخصی  به آنان داده می گردد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: همچنین از دیگر بندهای این ابلاغیه می توان به اعزام سرباز های وظیفه به نزدیک ترین پاسگاه محل سکونت خود اشاره کرد البته این قانون در صورتی عملی است که سرباز وظیفه خانواده اش در زلزله استان بوشهر دچار آسیب دیدگی یا فوت شده باشند و یا این که محل سکونتشان بیش از ۴۰ درصد آسیب دیده باشد.

وی افزود: در خصوص معافیت های این ابلاغیه نیز باید یادآور شد: کسانی که در زلزله استان بوشهر حداقل ۲ نفر از اشخاص درجه یک خانواده در زلزله فوت کرده باشند چنان چه به خدمت سربازی نرفته باشند معاف می شوند.

به گفته سردار صدرالسادات سربازان متاهلی که دارای فرزند و همسر می باشند چنانچه در زلزله همسر یا فرزندانشان دچار معلولیت شده باشند طبق قانون با بررسی کارشناسی انجام گرفته می توانند از معافیت استفاده کنند.

وی در خاطر نشان کرد: کسانی که از سال ۹۱ وارد خدمت شده اند از معافیت های سال ۸۹ و ۹۰ برخوردار نمی شوند و تنها کسانی که در سال ۹۰ دفترچه خود را پست کرده اند ولی به دلایلی تاریخ اعزام آنان در سال ۹۱ تحقق یافته است می توانند از معافیت های سال ۸۹ و ۹۰ استفاده کنند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.