حاجی بابایی با علمای قم دیدار و گفتگو کرد

۲۰م آذر ،

وزیر آموزش و پرورش عصر امروز به طور جداگانه با حضرات آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی در قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز به طور جداگانه با حضرات آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی در قم دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با بیان اینکه آموزش و پرورش بعداز خانواده پایه گذار اعتقادات مذهبی ودینی در نوجوانان است افزود: سلامت جامعه در گرو دین‌داری و تربیت صحیح دینی است.

وی گفت: اگر این اعتقادات و مبانی مذهبی به خوبی در جسم و جان دانش آموز شکل بگیرد در دانشگاه و سطح جامعه نیز از گزند مشکلات و آسیب ها در امان می ماند.

آیت الله مکارم شیرازی سلامت وامنیت جامعه را مرهون تربیت دینی دانست و گفت: حفظ کشور، امنیت، آرامش و ایستادگی در برابر دشمنان بستگی به تربیت دینی و دین داری جوانان و نوجوانان امروز جامعه دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تشکیل دانشگاه فرهنگیان و نقش تاثیرگذارمعلمان و مربیان در تربیت دانش آموزان افزود: تشکیل این دانشگاه یک اقدام ریشه ای و بنیادی است که می تواند مطالب مختلف مربوط به حوزه تعلیم وتربیت رابه صورت بنیادی مرتفع کند.

آیت الله علوی گرگانی نیز در این دیدار با اشاره به وظیفه سنگین آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل آینده گفت: ارتباط مستقیم آموزش و پرورش و مجموعه حوزه علمیه در بارور شدن بنیه دینی و معرفتی دانش آموزان نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه روحانیت ودانشگاه ها همواره به عنوان دو رکن مهم در نظام اسلامی از جایگاه و مرتبه ای خاص برخوردار بودند افزود: دشمنان نیز با آشنایی کامل نسبت به ظرفیت های موجود در دو قشر روحانی و دانشجو تلاش داشتند تا این دو را در ماقبل یکدیگر قرار بدهند تا بتوانند بانظام اسلامی مقابله کنند.

حاجی بابای وزیر آموزش و پرورش هم در ابتدای هر یک ازاین دیدار ها با بیان گزارشی از آخرین وضعیت حوزه تعلیم وتربیت کشور به ایجاد دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد وگفت: این دانشگاه با ۶۴ پردیس دانشگاه در سراسر کشور از بهمن امسال ۲۵ هزار دانشجو جذب می کند.

وی با اشاره به اهداف آموزش و پرورش برای توسعه روابط با حوزه های علمیه گفت: این روابط حول محور چاپ کتب درسی و حضور مبلغان در مدارس شکل می گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.