حاجی بابایی: ریاست جنبش غیرمتعهدها در بهترین زمان به ایران واگذار شد

به گزارش ایرنا؛ ‘ حمیدرضا حاجی بابایی ‘ شنبه شب در جمع فرهنگیان تبریز با اشاره به موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی در برگزاری اجلاس شانزدهم جنبش غیرمتعهدها افزود: اجلاس تهران در نوع خود بی نظیر بود.

وی ادامه داد: اوج خشم و کینه و توطئه های امریکا و هم پیمانانش در ماه های اخیر برای جلوگیری از برگزاری این اجلاس آشکار شد.

حاجی بابایی گفت: دشمنی های زیادی برای جلوگیری از حضور سران کشورهای عضو در اجلاس شانزدهم صورت گرفت، اما حضور ۸۰ وزیر امورخارجه نشانگر شکست آنهاست.

وی با اشاره به اینکه این جنبش بعد از سازمان ملل بزرگترین نهاد بین المللی است، اظهارکرد: سخنرانی عالمانه رهبر معظم انقلاب در این اجلاس روح جدیدی به جنبش دمید.

وی به ناکامی امریکا در تحریم ایران اشاره کرد و گفت: امروز باید امریکا کشوری را تحریم کند که ریاست ۱۲۰ کشور را در اختیار دارد.

حاجی بابایی افتخار برگزاری این اجلاس را متعلق به تمام شهدا، ایثارگران و بسیجیان و ملت غیرتمند ایران دانست و تاکید کرد: مردم ایران و رهبری لایق یکدیگر و لایق عزتمندی هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران منتظر بودند درطول برگزاری اجلاس اتفاقی موجب خلل در اجلاس شود، افزود: موفقیت اجلاس مرهون همراهی ملت و رسانه هاست.

۷۲۳۲/۵۸۷/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۰۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.