حج کانون وحدت امت اسلامی

جام جم آنلاین: سرپرست حجاج ایرانی به منافع مشترک جوامع اسلامی از سفر حج اشاره کرد وافزود:‌ ان شاالله در این اجتماع نورانی و عظیم که خداوند تبارک و تعالی برای ما طراحی کرده است، آنجا را به کانون وحدت امت اسلامی تبدیل کنیم و از رهگذر این وحدت عظمت از دست رفته مسلمانان به آنها بازگردد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،سید علی قاضی عسگر در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت:‌ منش و رفتار زائران ایرانی باید به گونه‌ای باشد که برای تشیع ایجاد جاذبه کند و وسیله دشمنی را فراهم نکند.

وی افزود: امسال نیز با توطئه‌هایی که اتفاق افتاده لازم است از ظرفیت‌های حج برای تبیین هرچه بیشتر شخصیت نورانی نبی‌اکرم اسلام (ص) استفاده شود و هم توطئه‌های بین‌المللی علیه اسلام و رهبران اسلامی برملا شود.

قاضی عسگر در ادامه با اشاره به ویژگی‌های خانه خدا به نقش آن در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: حج نقش تحولی در روحیه انسانها ایجاد می‌کند و موجب پاکی و طهارت مردم می‌شود.

وی گفت: غرب در حال فلج شدن است و جریانی که به عنوان جنبش وال‌استریت اتفاق افتاده، نشان می‌دهد که قدرت اقتصادی غرب یک قدرت پوشالی است.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر گفت: جوامع اسلامی منافع مشترک بسیار زیادی دارند که یکی از آنها منفعت اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: چرا باید یک رژیمی که با اندیشه صهیونیستی به روی کار آمده است، بتواند هر روز مسلمانان را به شهادت برساند خانه‌هایشان را ویران کند و زندگی مردم را در آنجا آشفته کند.

وی افزود: چطور نمی‌شود بیش از یک میلیارد مسلمان تصمیم بگیرند و در یک مدت کوتاهی با این رژیم غاصب مقابله کنند و ریشه آن را برکنند، این شدنی است.

قاضی عسگر گفت: چرا باید یک کشیش نادان به خود جرات بدهد قرآن کتاب الهی را آتش بزند و بعد فیلم موهن بسازد و به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) اهانت کند و بعد نیز این همه اتفاق در جهان اسلامی بیافتد و آنها با کمال وقاهت به اسم دفاع از آزادی بیان به جنایات خود ادامه دهد.

وی افزود: تصمیمات مقابله با این اقدامات می‌تواند در مکه گرفته شود.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این‌که چرا مسلمانان از این امکانات و ظرفیت‌های کشورهای اسلامی استفاده نمی‌کنند، افزود: مسلمانان می‌توانند در کنار خانه خدا جبهه واحد سیاسی در برابر قدرت‌های استکباری بوجود بیاورند و آنها را به زیر کشید همان کاری که امام (ره) انجام داد.

قاضی عسگر در ادامه به فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران و حجاج اشاره کرد و گفت:‌ مقام معظم رهبری هم امسال و هم در گذشته این فرمایشات را فرمودند که حاجیان و مردم ما باید مراقب یک توطئه بزرگ بین‌المللی علیه تشیع باشند و آن این است دشمنان هم‌اکنون که احساس کردند مکتب نورانی اهل بیت در حال توسعه است بحث شیعه هراسی و متهم کردن شیعه را بطور گسترده در دستور کارشان قرار داده‌اند.

وی افزود: در مصر بلافاصله پس از آنکه انقلاب شد عناصر سلفی به مراکز زیارتی حمله می‌کنند تا آنها را تخریب کنند و در لیبی و جاهای دیگر نیز همین کار را کردند و بهانه‌هایی نیز دارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.