“حج” پارلمان افغانستان را فلج نمود!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

نمایندگان پارلمان افغانستان تحقیقات دولتی درباره مسافرتهای متعدد همکارانشان iبه حج و فلج نمودن کار پارلمان را خواستار شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، iبه نوشته روزنامه دیلی تلگراف، حدود ۱۰۰ تن از نمایندگان پارلمان و سناتورهای افغانستان امسال برای مسافرت حج راهی عربستان شدند که گفته می‌شود بعضی از آنها با پول دولت این مسافرت را انجام دادند.

یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان می‌گوید: کاهش غیرمنتظره تعداد نمایندگان iبه معنی بسته شدن پارلمان و لغو نشست‌های کمیته‌های مهم برای بررسی و ارائه نظرات درباره مصوبات است.

وی افزود: این مسافرتها پارلمان افغانستان را آن هم در وقت بحث و بررسی بودجه و بررسی شرایط پس از خروج نیروهای خارجی فلج نموده است.

غیبت نمایندگان پارلمان افغانستان iبه سبب عدم بازگشت بعضی نمایندگان پس از تعطیلات عید قربان و یا مسافرتهای کاری خارجی بعضی دیگر iبه شدت iبه چشم می‌خورد.

نماینده پارلمان افغانستان می گوید: هیچ کمیسیونی فعالیت ندارد چرا که تعداد بسیاری از اعضای پارلمان رفته‌اند. انگار بعضی عادت نموده‌اند iبه حج بروند. شنیده‌ام بعضی برای بار پنجم عازم این مسافرت شده‌اند.

سفر نمایندگان خارج از روند قانونی دیگر افغان‌ها که باید با پرداخت iبهایی iبه دولت راهی حج شوند، انجام می گردد. آن هم در کشوری که با فقر و مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می نماید.

بسیاری از نمایندگان پارلمان افغانستان iبه رشوه‌گیری و انجام مسافرتهای خارجی غیرضروری متهم می باشند.

مقام‌های سازمان حج و زیارت افغانستان از گفتگو در این رابطه اجتناب می‌کنند. راهروها و دفاتر این سازمان این روزها خالی می باشند. نگهبان می‌گوید، همه iبه حج رفتند!

این در حالی است که دولت افغانستان اعلام نموده آوریل ۲۰۲۴ انتخابات ریاست‌جمهوری بر گزار می‌شود و نیروهای ناتو خود را برای ترک این کشور آماده می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.