حذف جنبه کیفری، مشکلات ناشی از سوءاستفاده چک را برطرف نمی‌کند

۲۹م دیماه ،

یک وکیل دادگستری گفت: حذف جنبه کیفری از چک سببات استفاده صحیح از چک را فراهم نمی‌کند بلکه باید یک قانون مناسب به طوری که چک هم دارای جنبه کیفری و هم دارای جنبه حقوقی باشد تنظیم شود و مشکلات ناشی از سوءاستفاده از چک را برطرف کند.

مسعود شفیعی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح اصلاحی قانون چک و “حذف جنبه کیفری” در این قانون اظهار داشت: بهترین نتیجه حذف جنبه کیفری از چک کوتاه شدن دست سوءاستفادهکنندگان از ابعاد کیفری چک است.

وی با اشاره حذف جنبه کیفری از مراحل دادرسی چک ادامه داد: با حذف جنبه کیفری و اعطای جنبه حقوقی، چک را بی ارزش کرده و مبادلات اقتصادی را با مشکل موماجه خواهد کرد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه این طرح برای کاهش ورد اشخاص به زندان صورت گرفته است، تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه بخشنامه‌ای مبنی بر عدم ورود محکومان مالی به زندان صادر کرده که عملا این بخشنامه کارای لازم را نداشته و قضات به آن استناد نمی‌کنند باید این مساله به صورت قانون درآمده تا به طور کامل اجرایی شود.

شفیعی اظهار داشت: حذف جنبه کیفری از چک سببات استفاده صحیح از چک را فراهم نمی‌کند بلکه باید یک قانون مناسب به طوری که چک هم دارای جنبه کیفری و هم دارای جنبه حقوقی باشد تنظیم شود و مشکلات ناشی از سوءاستفاده از چک را برطرف کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.