آیین‌نامه‌های اجرایی برای “حذف سوء پیشینه” تعبیه خواهد شد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: تعبیه سازوکارهای قانونی به منظور اجرایی کردن حذف سوء پیشینه در مشاغل غیر حساس سبب مرتفع شدن مشکلات اشخاصی که دارای سوابق کیفری می باشند شده و از برخورد سلیقه‌ای با این اشخاص جلوگیری می‌کند.

“سیدحمیدرضا طباطبایی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت حذف سوءپیشینه از جرایم غیرعمد اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی، محکومیت‌های کیفری  پس از اجرای حکم مشمول مرور زمان شده و در مدت زمان مقرر مجازات تبعی آن از بین می‌رود.
 
وی ادامه داد: قانون مجازات اسلامی مواردی را در ارتباط با حذف سوءپیشینه پیش‌بینی کرده است، اما به منظور حل مشکلات مردم و بهره‌مندی آنها از حقوق شهروندی به وی‍ژه در زمینه استخدام باید آیین‌نامه‌ای اجرایی در سازمان زندان‌ها و اداره کل تشخیص هویت تعبیه شود.
 
طباطبایی افزود: تعبیه سازوکارهای قانونی به منظور اجرایی کردن حذف سوء پیشینه سبب مرتفع شدن مشکلات اشخاصی که دارای سوابق کیفری می باشند شده و از برخورد سلیقه‌ای با این اشخاص جلوگیری می‌کند.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: لحاظ کردن سوء پیشینه در مشاغل حساس و امنیتی اهمیت بسیاری دارد، اما کمیسیون قضایی در جهت پیگیری حذف سوءپیشینه در مشاغل دیگر که نیاز به پیشینه سوابق کیفری اشخاص در آن احساس نمی‌شود و همین‌طور تعبیه آیین‌نامه‌های اجرایی در این زمینه اقداماتی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.