حذف نام خلیج فارس نشانی از استیصال دشمنان در برابر استقلال ایران است

معاون امور هنری وزیر ارشاد:

شاه آبادی گفت: اقدام سایت اینترنتی گوگل در حذف نام خلیج فارس از بخش ”نقشه˝ خود، نشان دهنده شکست و استیصال دشمنان در برابر استقلال و حریت ایران است..

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، “حمید شاه آبادی” با اعلام این مطلب افزود: نام خلیج فارس آنچنان دارای قدمت و اصالت است که هر وقت از سوی دشمنان این آب و خاک تلاشی صورت گرفته تا خدشه ای به اعتبار و حقانیت ایرانی بودن آن وارد شود، همان اقدام باعث ماندگاری و اعتبار هر چه بیشتر خلیج فارس در جهان شده است.

وی ادامه داد: اگر این روزها نام خلیج فارس را در بطن هر گفت و گوی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می شنویم به واسطه آن است که اقدامی نابخردانه در حذف نام خلیج فرس در نقشه گوگل، توسط دست های شیطانی آمریکا و لابی های صهیونیستی صورت گرفته است.

شاه آبادی با بیان آنکه تجربه ثابت کرده است که اندیشه ریشه دار در عمق تاریخ و فرهنگ یک کشور با حرکت فیزیکی و نمادین از بین رفتنی نیست، گفت: اگر قرار بود که اندیشه های بنیادین با حرکات نمادین عده ای از بین برود، دیگر امروز شاهد در دسترس بودن تمام معارفی که از گذشته به دست ما رسیده است،‌ نبودیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه تلاشی که دشمنان در راستای حذف نام خلیج فارس طی این مدت انجام داده اند، ارتباطی ریشه ای با کلمه ‘خلیج فارس’ ودیگر اتفاقات این منطقه ندارد گفت:‌ همه این اقدامات کورکورانه به دلیل ضربه ای است که استکبار و ایادی استعمارگر از ایران خورده اند.

وی ادامه داد: ایران و ایرانی نشان داده که با وجود تمام تحریم هایی که طی سه دهه گذشته بر جمهوری اسلامی ایران از سوی ایادی استعمار روا داشته شده است، قائم به ذات بر اهداف و آرمان هایش ایستاده است و همین استقلال است که جمهوری اسلامی ایران را در تمامی مراودات داخلی و بین المللی به کشوری قدرتمند تبدیل کرده است.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: این قدرت و استقلال آنقدر برای دشمنان این نظام و این خاک ، تلخ و کشنده است که آنها را از سر ضعف واستیصال وادار به چنین کارهایی می کند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با تاکید بر آنکه امروز در معادلات جهانی هیچ اقدامی در هیچ کجای جهان صورت نمی گیرد مگر آنکه در آن مناسبات، موقعیت و جایگاه ایران در نظر گرفته شده باشد اظهار داشت: اثر گذاری واژه بزرگی به نام ‘ایران’ واثبات این مهم که در پس هر اقدامی که این نام عظیم وجود داشته باشد، با خودش نسبتی از معرفت و سبکی از زندگی و منش را پیشروی همگان قرار می دهد باعث شده که کشورهای به اصطلاح مدعی حقوق بشر و آزادیخواه، دست به چنین اقدامات از پیش شکست خورده بزنند.

وی ادامه داد: حذف نام خلیج فارس در نقشه گوگل، یک بازی باخت – باخت است، چرا که اعتبار ایرانی بودن خلیج فارس آنقدر عیان است که حذف نام آن توسط کشورهای صاحب رسانه، نشان دهنده ضعف و شکست آنها در برابر اراده ایرانیان است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به آنکه در چنین شرایطی راه مقابله کاملا روشن است خاطرنشان کرد: هوشیاری همه مردم، استفاده از تمامی ظرفیت ها و سخت افزارها و نرم افزارها، به ویژه ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای، من جمله ابزار هنر از بسترهای فراهم کننده اقداماتی است که در یک نگاه، پیام ملت ایران را به تمامی دشمنان این آب و خاک انتقال دهد.

وی ادامه داد: از همین جا این نوید را می دهم که به زودی نخستین گام جدی در راستای فعالیت های هنری در این حوزه با موضوعیت جزیره ابوموسی در کشور برداشته خواهد شد.

موتور جست و جوگر عظیم گوگل، چندی پیش نام خلیج فارس را از روی خدمات دهنده نقشه (google maps) خود حذف کرده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.