حذف هزاران فرصت شغلی از سوی “بانک سلطنتی اسکاتلند”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک سلطنتی اسکاتلند ۳۰ هزار فرصت شغلی را طی چند سال آینده حذف می‌کند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، “بانک سلطنتی اسکاتلند RBS با طرحی که انتظار می‌رود به حذف حداقل ۳۰ هزار فرصت شغلی ظرف چند سال آینده بیانجامد، دامنه فعالیتش را به طور چشمگیری محدود می‌کند و به یک بانک تجاری انگلیسی بسیار کوچک‌تر تبدیل می‌شود.

این بانک که ۸۱ درصد آن تحت مالکیت دولت است،‌ انتظار می‌رود هفته آینده کناره‌گیری از بسیاری فعالیت‌های بانکی مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های پرخطر را همراه با طرحی برای تعطیلی بسیاری شعبه‌های تجاری بین‌المللی‌اش اعلام کند.

این تغییر سازمان‌دهی بخشی از یک سری اقدامات حاد برای کاهش هزینه‌ها تحت مدیریت “راس مک ایوان”، رئیس تازه بانک است که انتظار می‌رود طی سه تا پنج سال آینده حدود یک چهارم نیروی کار این گروه مالی را اخراج کند. “آر‌ بی اس” هم اکنون ۱۲۰ هزار کارمند دارد.

از زمان آغاز بحران مالی اروپا، چند بانک اروپایی از جمله بانک “کردی اگریکول” فرانسه و “یونی کردیت” ایتالیا از فعالیت‌های بانکی مرتبط با سرمایه‌گذاری و عملیات بانکی خارجی انصراف داده‌اند.

انتظار می‌رود “آر بی اس” ۱۱ هزار فرصت شغلی را در بانک سرمایه‌گذاری خود از جمله در شعبه‌های تجاری‌اش در بازارهای آمریکا و آسیا حذف کند.

همچنین ۱۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در بانک “سیتیزنس” شعبه تجاری آن در آمریکا حذف خواهد شد.

“آر بی اس” تحت فشار فزاینده مراجع بانکی برای تقویت ترازنامه‌اش قرار دارد و بعد از زیان ۴٫۵ میلیارد پوندی در سه ماهه آخر سال قبل و هزینه سه میلیارد پوندی که به سبب شکایات حقوقی بر ضد این بانک متحمل شده است،‌ دربارهٔ زیان بالای خود در سال قبل اخطار داد.

تحلیلگران انتظار دارند زیان پیش از مالیات “آر بی اس” در سال ۲۰۲۴ به هفت تا هشت میلیارد پوند بالغ شود.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.