– حسن انتخاب محصول کلید استقبال مشتری

گردآوری توسط گروهخودرو ممتاز نیوز

به گزارش ممتازنیوز ، حسن انتخاب محصول در صنعت خودرو کشور کلید استقبال مشتری است که متاسفانه در سالهای اخیر کمتر بر روی آن تاکید می شود. اگر دست پاچگی در طراحی پلت فرم های به اصطلاح ملی منجر به شکست نسبی در تولید محصول شد، متاسفانه کج سلیقگی در انتخاب محصولات خارجی برای داخلی سازی نیز تا بدان حد پیش رفت که بازار خودرو دچار آشفتگی خاصی به لحاظ تنوع محصول برای مشتری شد و عدم رعایت حسن انتخاب در گزینش محصول باعث شد تا مشتری بناچار چاره ای جزء انتخاب محصولی بر خلاف میل باطنی خود نداشته باشد .

  پراید که به ایران آمد ، خیلی ها گفتند «قوطی کبریته». پراید را به لحاظ استحکام  با پیکان مقایسه می کردند و بعد هم نتیجه می گرفتند که پراید نمی تواند جای پیکان را بگیرد ؛ اما واقعیت اینگونه نبود. پراید محصول یک انتخاب حساب شده و خوب بود . داشتن آپشن خوب و قابل توجه از جمله کولر ، بالابر برقی شیشه ها و امکانات جانبی دیگر ، همچنین قدرت تعلیق بالای این خودرو ، مصرف پایین بنزین و کم هزینه بودن وقیمت مناسب آن نسبت به خودرو پر تیراژ آن دوران یعنی پیکان ، از پراید خودرویی منحصر بفرد ساخت ؛ به اندازه ای که تقاضا برای تصاحب آن روز به روز  رو به افزایش گذاشت و رفته رفته پیکان را به عقب راند. محصولی که با توجه به نیاز جامعه ایرانی و بازار بسته آنروز ها باعث رونق شرکت سایپا شد و از طرفی مشتری را مجذوب خود ساخت . پژوه ۴۰۵ و ۲۰۶ در ایران خودرو ؛  زانتیا ، ماکسیما ،  ریو و تا حدودی تندر ۹۰ و مگان  درگروه سایپا نیز با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شد. خودرو هایی که زاده حسن انتخاب کارشناسان خودرویی این دوشرکت بزرگ خودرو ساز بود و آنقدر در انتخاب محصول سلیقه و دقت بخرج داده شده بود که توانست جزء محصولات استراتژیک این دو شرکت قرار بگیرد.

بنابراین آنچه باید همواره  ازطرف خودروسازان در شرایط  بد بازار خودرو کشور مورد توجه قرار گیرد ؛ توجه به حسن انتخاب محصول است. چرا که حسن انتخاب در گزینش محصول می تواند باعث رونق خودرو سازان شود و از طرفی مشتری را راضی نگه دارد. این دو خوردو ساز بزرگ باید دقت داشته باشند که دست پاچگی در انتخاب محصول برای داخلی سازی می تواند آنها را وارد ورطه خظر ناکی نماید و از طرفی نوعی دلزدگی از سوی مشتری را به همراه داشته باشد.

همانگونه که می بینیم شرکت های وارد کننده خودرو ، از جمله شرکت هایی که وارد کننده خودرو های کره ای هستند با حسن انتخاب در گزینش محصول توانستند پاسخگویی نیاز طیفی از مشتریان باشند. محصولاتی که براحتی در کنار هم قرار می گیرند و می توانند خواست و نیاز مشتریان خود را بر آورده سازند. لذا لزوم توجه به این موضوع که حسن انتخاب می تواند در شرایط فعلی برگ برنده خودرو سازان داخلی باشد از اهمیت زیادی بر خوردار است و خودرو سازان می بایست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

  

پورعباس لنگرودی

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.