حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی: مراقب دشمنان دوست نما باشید

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۰۵:۲۲:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کردند: مراقب دشمنانی که با چهره دوست و خدمت‌رسانی به ما نزدیک می‌شوند و در صدد ضربه زدن هستند باشید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، ایشان امروز در دیدار جمعی از پاسداران وظیفه، پیامبران(ع) را شکوفایی عقل و استعدادهای بشری دانستند و گفتند: عقل به صورت فطری در انسان‌ها قرار داده شده است که برای شکوفایی آنها نیاز به معلم و مربی است.
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان این‌که ممکن است، انسان با آسیب‌ها و زحمات زیاد به شکوفایی در برخی عرصه‌ها دست یابد افزودند: پیامبران آمده‌اند که انسان به مسیر درست و صراط مستقیم قدم بگذارند.
ایشان با بیان این‌که در مسیر رسیدن انسان به هدف، کمال مسیرهای انحرافی و دشمنان زیادی وجود دارد یادآور شدند: گاهی اوقات دشمنان در ظاهر دشمن نیستند، بلکه در شکل دوست و در قالب یاری رسانی به انسان نزدیک می‌شوند، ولی زمانی که بر او تسلط یافتند ضربه خود را وارد می‌کنند و همه چیز را از او می‌گیرند.
این استاد خارج فقه حوزه، در تبیین ویژگی‌‌‌های پیامبران(ع) اظهار داشتند: از جمله کارهایی که پیامبران انجام می‌دادند داشتن معجزه و دلیل بود تا مشخص شود اینها حجت‌‌های الهی هستند تا هر کسی این ادعا را نداشته باشد.
ایشان یاری خدا را از دیگر ویژگی‌‌‌های پیامبران(ع) معرفی کردند و گفتند: کسانی که برای خدا کار می‌کنند زمانی که دست به دعا برمی‌دارند خدا نیز به آنها کمک می‌کند. ما نیز اگر اعتقادی داشته باشیم و با اعتقاد قوی و جدیت از او چیزی بخواهیم خدا نیز آن را به ما می‌دهد.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی صدق گفتار و عمل را دیگر ویژگی پیامبران(ع) معرفی کردند و افزودند: پیامبران هر آنچه را به مردم می‌گفتند خود نیز عمل می‌کردند در غیر این صورت کسی از آنها پیروی نمی‌کرد این منش در سیره پیامبران و ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی وجود داشت.
ایشان خاطرنشان کردند: کسی که گفتار و رفتارش منطبق بر یکدیگر نباشد شایسته پیشوایی و هدایت مردم را ندارد

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۷۲۲۳۶۸۵۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.