حضرت مسلم بن عقیل(ع) مصداق عینی ولایتمداری بود

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

حجت الاسلام طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حجت الاسلام طباطبایی گفت: حضرت مسلم بن عقیل(ع) در خاندان علم و فضیلت رشد یافته بود و روح حماسی و معنوی این شخصیت برجسته اسلام مصداق عینی و روشن ولایتمداری و همراهی با حجت خدا بود.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ویژه نامه محرم باشگاه خبرنگاران، با اشاره iبه شخصیت برجسته حضرت مسلم بن عقیل(ع)، اظهار داشت: مسلم، اولین شهید کربلا و فرستاده ویزه امام حسین(ع) بود که طی دسیسیه عمّال یزید iبه شهادت رسید.

این استاد اخلاق و معارف اسلامی در تشریح کمالات و فضایل اخلاقی این فرستاده امام حسین(ع)، افزود: کمالات اخلاقى و  ولایتمداری iبه صورتی شایسته در شخصیت مسلم بن عقیل (ع) شکل گرفته بود .

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره iبه ماموریت های ویژه حضرت مسلم بن عقیل(ع) از سوی معصومین(ع)، اظهار داشت: طبق اقوال تاریخی آن حضرت (بین سال هاى ۳۶ تا ۴۰ هجرى) از جانب سومین پیشوای شیعه متصدى برخى از منصب هاى نظامى در لشگر بوده است، از جمله در جنگ صفین، وقتى که امیرالمؤمنین (ع) لشگر خود را صف آرایى مى کرد، امام حسن و امام حسین (ع) و عبدالله بن جعفر و مسلم بن عقیل را بر جناح راست سپاه، مامور کرد.

وی ادامه داد: در دوران امامت ده ساله امام حسن مجتبى (ع) که از سخت ترین دوره هاى تاریخ اسلام نسبت iبه پیروان اهل بیت و طرفداران حق بود، حضرت مسلم بن عقیل(ع) با خلوص هر چه همه در مسیر حق بود و از باوفاترین یاران و از خواص اصحاب امام حسن محسوب مى شد.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: پس از شهادت امام مجتبى (ع) که امامت iبه امام حسین(ع) رسید تا مرگ معاویه که یک دوره ده ساله بود؛ باز مسلم بن عقیل را در کنار امام حسین (ع) مى بینیم.

این استاد معارف اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت مسلم بن عقیل(ع) در خاندان علم و فضیلت رشد یافته بود و روح حماسی و معنوی این شخصیت برجسته اسلام مصداق عینی و روشن ولایتمداری و همراهی با حجت خدا بود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.