حضور در میادین بین المللی پویائی و نشاط برای سواراکاران می آورد

۲۶اردیبهشت،

محمود حیدری گفت: شرکت در رقابت های بین المللی پویائی و نشاط را برای سوار کاران به ارمغان می آورد و سوار کاران را با انگیزه می کند.

محمد حیدری سرپرست فدراسیون سوار کاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: مسابقات بسیاری در زمینه پرش با اسب در سطح دنیا برگزار می گردد و سوار کاران خوبی در این بخش فعالیت می کند و ما هرچه در این رقابت های بین المللی شرکت کنیم پویائی و نشاط را برای سوار کاری به ارمغان می آوریم و سوار کاران کشورمان با انگیزه می شوند.

وی در خصوص حضور سوار کاران ایرانی در رقابت های ۴ ستاره آذربایجان گفت: برای اولین بار مسابقات پرش با اسب ۴ ستاره آذربایجان در این کشور برگزار شد و از ایران ۹ سوار کار به همراه ۱۷ راس اسب حضور داشتند و مقام های خوبی نیز کسب کردند.

حیدری گفت: همه اشخاصی که به این رقابت ها اعزام شدند به جهات فنی مهارت خوبی داشتند و سالها در زمینه کار کرده اند و عنوان های خوبی نیز بدست آورده اند.

وی عنوان کرد: اسب های اعزامی قبل از رهسپار شدن مدتی را درقرنطینه بودند و سوار کاران نیز در اردو به سر بردند تا با آمادگی کامل اعزام شوند.

حیدری گفت: در مسابقات پرش با اسب آذربایجان مازیار جمشید خانی از سوار کاران خوش استیل کشورمان توسط در روز آخر فینال در رده بالای ۱۵۰ سانتی متر و بدون خطا و به خاطر فاصله زمانی بسیار نسبت به دیگر رقبا سوم شد و شیرینی دیگر سوار کار ایرانی نیز به عنوان چهارمی را از آن خود کرد.

وی یاد آور شد: مقام اول روز فینال به یک سوار کار بلژیکی الاصل که برای آذربایجان می پرید رسید که نفر بیست و ششم رنکینگ جهان در سال ۲۰۱۲ است و مقام دومی نیز برای یک سوارکار لهستانی بدست آمد.

حیدری اضافه کرد: دیگر سوارکاران میهنمان در این رقابت ها خوش درخشیدند و با توجه به اینکه ۳ دهه از فعالیت برون مبرزی دور بودیم آنها موفقیت های قابل توجهی به دست آوردند و از نظر مهارت بسیار خوب می باشند.

وی گفت: شرکت در این نوع مسابقات مقدمه ای برای بازی های اسیایی ۲۰۲۴ کره جنوبی و المپیک ۲۰۲۰ می باشد و اینکه بعد از این سوارکاران ایرانی باید با جدیت فرواوان به این رشته بپردازند.

حیدری اشاره کرد: ما مصمم هستیم در هر مسابقه بین المللی چه با اسب قرضی و چه با اسب شخصی شرکت کنیم و فدراسیون مستلزم ایجاد زمینه مناسب برای حضور سوارکاران در عرصه های برون مرزی می باشد.

وی گفت: این اعزام ها سبب شد روح تازه ای به کالبد سوارکاری کشورمان دمیده شود و آرزوی دیرینه سوارکاران برای شرکت در میادین بین المللی برآورده شود.

حیدری عنوان کرد: جوایزی که برای برندگان این رقابت ها در نظر گرفته شده بود ۲۶۰ هزار یورو بود که مبلغ قابل توجهی است و سوارکاران کشورمان توانستند مبلغی را از آن خود کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل قرنطینه بین المللی نیز توسط سازمان دامپزشکی در حال پیگیری است و ما نیز همکاری خود را با آنها داریم و امیدوارم هرچه زودتر این معضل از میان برود تا بتوانیم بدون دغدغه خاطر به رقابت های برون مرزی برویم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.