پیشنهاد فرانسه برای همکاری نفتی با ایران در لبنان

۳۰م دیماه ،

145-9.jpg

شرکت های ایرانی می توانند با مشارکت شرکت های فرانسوی در پروژه های نفت و گاز لبنان مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماینده شرکت بین المللی خدمات حقوقی فیدال فرانسه با بیان این مطلب گفت: میادین نفتی و گازی مشترکی هم ‌اکنون در دریای مدیترانه بین کشورهای لبنان، قبرس (شمالی و جنوبی) و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

مجیدجاودانی در یک نشست خبری ادامه داد: ذخایر گازی در سه هزار کیلومتر مربع واقع در جنوب غربی لبنان نزدیک مرزهای قبرس حدود ۷۰۰میلیارد متر مکعب تخمین زده شده است.

نماینده این شرکت فرانسوی افزود: همچنین براساس اعلام شواری جهانی انرژی، ظرفیت تولید نفت فراساحل لبنان ۹۰هزار بشکه در روز برای ۲۰سال پیش بینی شده است و با مطالعات انجام شده وسعت میادین آبهای سرزمین لبنان تا سه برابر وسیع‌تر از میادین رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو شرکت از امریکا، یک شرکت از روسیه، دو شرکت از فرانسه (توتال و ژدف سوئز) و یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری در میادین لبنان بصورت کنسرسیوم اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: با توجه به روابط بین ایران و لبنان و همچنین علاقمندی شرکت های فرانسوی برای همکاری با شرکت های حوزه نفت و گاز ایران، این امکان فراهم است تا شرکت های ایرانی در قالب کنسرسیوم با شرکت های غربی و لبنانی برای حفاری یا استخراج وارد قرارداد شوند.

به گفته نماینده شرکت بین المللی خدمات حقوقی فیدال فرانسه، شرکت های فرانسوی در خارج از سرزمین ایران هیچ محدودیتی برای انواع تعامل با شرکت های ایرانی ندارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.