حضور ریاست صداو سیما در اختتامیه نامشخص است / بازار فیلم دانشجویی به اقتصاد مقاومتی توجه دارد

اربابی در دومین نشست جشنواره فیلم دانشجویی:

سینماپرس-گروه سینما/ در دومین نشست جشنواره فیلم دانشجویی با حضور محمود اربابی دبیر جشنواره مباحثی چون بازار دانشجویی و توجه به اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پنجمین جشنواره فیلم دانشجویی دومین نشست خبری خود را صبح امروز ۲۲ مهر با حضور محمود اربابی دبیر جشنواره، محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی و خبرنگاران در تالار جلسات دانشکده صدا و سیما برگزار کرد.

در این مراسم اربابی ضمن اشاره به قراردادن برقراری ارتباط با دانشجویان، دیدگاه مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان دستور کار امسال گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و بر اساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، در جشنواره امسال تصمیم گرفتیم تا موضوع بیداری و مقاومت اسلامی را به بخش بین الملل جشنواره بیفزاییم.

وی ادامه داد: پنجمین جشنواره فیلم دانشجویی امسال به صورت هم‌زمان علاوه بر ایران در چهار کشور لبنان، تونس، عراق و فلسطین (غزه) برگزار می‌شود و ما در بخش بیداری اسلامی ۱۷ اثر و در بخش مقاومت ۵۵ اثر داشته‌ایم. در این بخش ۷۲ اثر داریم که از کشورهای مختلف برای ما ارسال شده ولی با توجه به حساسیت دانشجویان ایرانی، تعداد بیشتری از آثار به کشور ایران اختصاص دارد.

دبیر جشنواره فیلم دانشجویی با بیان اینکه تعدادی از آثار ارسالی به دفتر جشنواره تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته، یادآور شد: در بخش بیداری اسلامی ۱۷ اثر و مقاومت ۵۵ اثر به دفتر جشنواره ارسال شده است که در مجموع ۷۲ اثر از این بخش به جشنواره راه پیدا کرده‌اند. به طور کلی در بخش فیلمنامه هم ۲۴۷، عکاسی ۷۵، مستند ۲۰۱، داستانی ۳۴۹، انیمیشن ۶۲ و ۳۰ اثر ویدئوگرافیک تعداد آثار ارسال شده به جشنواره در بخش‌های مختلف را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در بخش آثار ویدئوگرافیک احمد سفلایی، بابک نظری و محمدرضا کریمی صائمی داوری خواهند کرد و در بخش عکاسی نیز ۷۵ اثر به دست ما رسیده که در این بخش هیات انتخاب و هیات داوران ما یکی هستند و متشکل از محمود معالج، مجتبی آقایی و مولائیان هستند.

اربابی در ادامه معرفی هیأت‌های انتخاب گفت: سعید ابوطالب، ابراهیم علی برزی، محمدرضا حاتمی، هیأت انتخاب بخش بین الملل، مینو فرشچی، مهدی سجاده چی، سید عباس فاطمی هیأت انتخاب بخش فیلمنامه و محمود نقاش زاده، محمدرضا معتمدی هیأت انتخاب بخش داستانی را تشکیل می‌دهند که هریک از آن‌ها افرادی شناخته شده و مجرب در حوزه تخصصی خود هستند.

دبیر جشنواره در ادامه اعلام نکرد: راه اندازی بازار فیلم دانشجویی را در دستور کار قرار دارده ایم. قصد داشتیم در این دوره از جشنواره فرصتی برای فروش آثار برگزیده به شبکه های مختلف فراهم کنیم که متاسفانه این بستر فراهم نشد، اما با پیگیری‌های لازم در دوره‌های بعدی جشنواره این اقدام صورت خواهد گرفت.
وی افزود: سیمای مراکز گیلان و گرگان نیز آمادگی خود را جهت برگزاری همزمان جشنواره در این استان‌ها اعلام کردند.

اربابی اعلام کرد: امسال کارگاه‌های دانشجویی در زمینه‌های مختلف از جمله کارگاه مستند توسط سعید ابوطالب، کارگاه کارگردانی فیلم کوتاه توسط حسن فتحی و کارگاه بازیگری توسط محمدرضا شریفی‌نیا تدارک دیده ایم که در حاشیه جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در پایان در سوال خبرنگاران حضور رئیس سازمان صدا و سیما، عزت الله ضرغامی در برنامه اختتامیه جشنواره را نامشخص دانست.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۶۱۹


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.