حل مشکل کمبود قیر در راه مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس از پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی برای حل مشکل قیر خبرداد و گفت: به دلیل اینکه در چند ماه گذشته شاهد کمبود قیر در کشور بوده‌ایم وزارت مسکن و شهرسازی برای حل این مشکل پیشنهادی را آماده کرده است که بعد از تعطیلات مجلس به کمیسیون عمران ارایه خواهد شد.

خانه ملت: محمد ابراهیم محبی درباره سیاست مسکن مهر وتاثیر آن برقیمت فروش واجاره افزود: سیاست ساخت مسکن مهر سیاست موفقی است و اگر مسکن مهر ساخته نمی‌شد اوضاع بازار مسکن درشرایط کنونی به مراتب بد‌تر از این بود.
 
نماینده مردم سنقردر مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ساخت مسکن مهرگرچه اوضاع بازار مسکن را تا حدودی سرو سامان داد اما این به معنای بدون ایراد بودن این طرح نیست.
 
محبی افزود: این طرح دربرخی استان‌ها به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها موفق عمل نشد اما دربرخی استانهای دیگر صددرصد اجرا شد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس‌درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: بهتر است دولت برای جلوگیری از احتکار مسکن از اهرم‌های تشویقی استفاده کند چرا که اهرم‌های تنبیهی و تعزیراتی دراین بازار کارساز نیست.
 
نماینده مردم سنقردرمجلس‌ اظهار داشت: برای تشویق مالکین مسکن به اجاره و فروش واحدهای مسکونی بهتر است کار فرهنگی و تبلیغاتی شودتا مردم فهیم و دانا داوطلبانه به فروش و اجاره مسکن اقدام کنند.
 
وی با اشاره به مشکل مسکن جوانان تصریح کرد: نقش اصلی تنظیم بازار مسکن برعهده وزارت راه و شهرسازی است وبا استفاده از سازو کارهای مناسب می‌تواند مالکین را به فروش و اجاره مسکن تشویق کند.
 
محبی درباره اجرای کد رهگیری در بنگاههای معاملات ملکی افزود: کد رهگیری منجر به افزایش اعتماد مردم به معاملات مسکن می‌شود واز فروش زمین و مسکن به چند نفر جلوگیری می‌کند وباید زود‌تر از این راه اندازی می‌شد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این سیستم باید به تمام بنگاه‌ها تعمیم داده شود گفت: شاید برخی سواستفاده گر بخواهند مانع اجرای سیاست کد رهگیری شوند و بخواهند سیستم را دوباره به سمت کاغذ بازی ببرند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.