حماس: سوریه بر روابط ما با ایران اثر گذاشته است – بین الملل

موسی ابو مرزوق، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌وگو با روزنامه “مصری الیوم” اعتراف کرد که روابط حماس با ایران تحت تاثیر تحولات سوریه قرار گرفته و سردی بر روابط دو طرف حاکم شده است.
به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، وی در این باره گفت: نمی‌توانم نگویم که روابط ما با ایران تحت تاثیر مواضع ما از سوریه قرار نگرفته است. اما همچنان اصرار داریم که روابط ما با ایران گسترش یابد و بیش از پیش تقویت شود. ما جدا خواستار تقویت روابط با ایران هستیم.
وی درباره مواضع جنبش حماس در قبال تظاهرات اعتراضی در سوریه نیز گفت: ما یک جنبش مردمی هستیم و حرکت ملت سوریه را بسیار روشن بدون وجود هر گونه مانعی درک می‌کنیم. وقتی که مواضعمان را در قبال تحرکات این کشور بیان کردیم گفتیم که ما با مطالبات مردم سوریه همراه هستیم، اما نمی‌توانیم منکر شویم که این نظام به ما چیزهای بسیاری داده و همه گونه حمایتی را از ما به عمل آورده است و ما باید در تعامل با آن با وفا باشیم، برای همین گفتیم که تلاش می‌کنیم که مواضع متوازنی اتخاذ کنیم.
موسی ابومرزوق همچنین درباره اتهام‌هایی که به این جنبش بر سر دست داشتنش در ناآرامی‌های اخیر مصر زده می‌شود را قویا تکذیب کرد و گفت اینها فقط افترا است و هیچ توصیف دیگری نمی‌شود از آنها کرد.
وی همچنین گفت که هیچ زندانی‌ای از جنبش حماس در زندان‌های مصر وجود ندارد و آن‌چه در این زمینه این جا و آن جا گفته می‌شود فقط مانورهای انتخاباتی یا ایدئولوژیک و حتی احیانا سیاسی است.
معاون رئیس دفتر سیاسی حماس درباره رهبر آینده این جنبش نیز گفت: حماس یک سازمان است و این سازمان است که آزادانه رهبران آن را انتخاب می‌کند، هیچ کس تا کنون خود را نامزد نکرده است، نه خالد مشعل و نه موسی ابو مرزوق، بلکه این سازمان است که می‌گوید که کدام یک از رهبرانش نامزد شوند، بنابر این آن‌چه در این زمینه در رسانه‌ها زده می‌شود، الزاما نگرش‌های حماس نیست و منتظریم تا در نهایت نظر نهایی سازمان اعلام شود، و به صراحب بگویم که سیاست حماس در این زمینه بر این اصل استوار است که با انتخابات به طور کامل تعامل کند.
۴۹۲۶۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.