حمایت از خواننده هتاک در دانشگاه پیام‌نور مشهد

حمایت از خواننده هتاک در دانشگاه پیام‌نور مشهد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مشهد در پی هتک حرمت به امام هادی(ع) و برگزاری کرسی آزاداندیشی در این دانشگاه گفت: درخواست ما از مسئولان دانشگاه اخراج مسببان برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه پیام‌نور است.

وحید وجدانی امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کرسی آزاد اندیشی برگزار شده از سوی نشریات مستقل دانشجویی در این دانشگاه اظهار کرد: در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری در دانشگاه پیام‌نور مشهد شاهد بودیم که برنامه کرسی آزاداندیشی با موضوع “نقش دولت بازرگان در انقلاب اسلامی” برگزار و پس از سخنرانی دانشجویان کلیپ مصاحبه شاهین نجفی با بی بی سی پخش شد و پس از آن دانشجویان ناخواسته و نادانسته کف می‌زدند و به نوعی اعلام حمایت می‌کردند.

وی افزود: در پی همین اقدام استاد حاضر در جلسه ناراحت شده و اعلام می‌کند که این حرکت به نوعی اعلام حمایت از این اقدام است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مشهد در پاسخ به این سوال که آیا جلسه مشترکی با برگزار کنندگان این کرسی داشته‌اید، گفت: ما اصلاً این جریان را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور قبح‌شکنی به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) به‌ ویژه امام هادی(ع) به وجود آمده و این قبح‌شکنی دل ما را به رنج آورده است ولی موضوعی که بیشتر سبب ناراحتی ما شده‌ است خطی است که در دانشگاه‌های کشور به وجود آمد و به نحوی از این اقدامات حمایت کرده و این اقدامات را ساده جلوه داده است.

وجدانی خاطرنشان کرد: در همین راستا ابتدا در دانشگاه تهران شاهد انتشار یک نشریه حمایتی بودیم که دانشجویان نیز اعلام اعتراض کرده و بیانیه‌هایی نیز در مقابل با این هتک حرمت انتشار دادند ولی بعد از این نشریه شاهد برگزاری این اقدام از سوی این نشریات در این کرسی آزاداندیشی بودیم.

به خط حمایتی از هتاکان به ساحت امام هادی(ع) که در دانشگاه اتفاق افتاده اعتراض داریم

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان بسیجی و بصیر دانشگاه پیام‌نور مقابل این خط ایستاده‌اند، گفت: ما دانشجویان قاطعانه مقابل این خط ایستاده‌ایم چرا که بحث غیرت دینی است و امروز اگر جلوی این خط گرفته نشود مقابله با آن در آینده مشکل‌تر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مشهد در ادامه با اشاره به تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مشهد در پی این اقدام تصریح کرد: در این راستا دیروز برنامه‌ای را پس از نماز ظهر و عصر با موضوع “چرایی هتک حرمت به ائمه شیعه” با حضور حجت‌الاسلام دخانی برگزار کردیم که پس از این برنامه دانشجویان بسیجی این دانشگاه به صورت خودجوش دست به تجمع زده و خواستار برخورد سریع و قاطع مسئولان دانشگاه با این موضوع شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ارتباط با این موضوع با مسئولان دانشگاه صحبتی داشته‌اید، گفت: بنده چند روز قبل گزارشی را به صورت مکتوب در این ارتباط به مسئولان دانشگاه ارسال کردم ولی تا امروز شاهد هیچ ترتیب اثری نبودیم و در پی این بی‌توجهی غیرت دینی این دانشجویان به جوش آمده و امروز در تجمع اعتراض خود را نسبت به این هتاکی اعلام کردند.

وجدانی با تاکید بر اینکه دانشجویان بسیجی این دانشگاه خواستار برخورد قاطع و سریع از سوی مسئولان دانشگاه هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات ما از مسئولان دانشگاه اخراج مسببان و متولیان این امر و این جریان است.

وی افزود: از دیگر مطالبات ما از مسئولان دانشگاه این است که مسئولان فضاها را رصد کنند و همان طور که همواره حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند خط نه شرقی، نه غربی را حفظ کنند.

در صورت عدم برخورد، سیر صدور بیانیه‌ها و تجمعات ادامه خواهد داشت

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مشهد با بیان اینکه مسئولان دانشگاه باید تشکل‌ها را بازوی مدیریتی خود بدانند نه اینکه علیه تشکل‌ها جبهه‌گیری کنند، تاکید کرد: دانشجویان بسیجی این دانشگاه سیر مطالبات خود را ادامه می‌دهند و قطعاً شاهد برخورد سریع و قاطع خواهیم بود ولی در صورتی که این برخورد صورت نگیرد سیر بیانیه‌ها و تجمع‌ها ادامه دارد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.