حمله به دیپلمات های امریکا حاصل خشم فرو خفته ملت های مسلمان است

به گزارش ایرنا، در سه روزی که از حمله به ˈکریس استیونسˈ سفیر امریکا در لیبی و کشته شدن او و سه دیپلمات امریکایی گذشته است، تمامی تلاش مقامات امریکایی برای مظلوم نمایی و استفاده تبلیغاتی از این رویداد بوده است.

ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر امور خارجه آمریکا، با یاداوری احترام به عقاید مسلمانان و تاکید بر مزموم شمردن تولید و توزیع فیلمی علیه پیامبر اسلام اعلام کرد: بی احترامی به عقاید مسلمانان نمی تواند توجیهی برای اینگونه اعمال خشونت بار باشد.

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری و سایر مقامات امریکایی نیز سعی کردند بی احترامی به اسلام را عامل این برخورد ها بدانند. انها حتی احتمال برنامه ریزی قبلی برای حمله به دیپلمات ها و کشتن های امریکایی ها را از نظر دور ندانستند.

شک نیست که مسلمانان اهانت به پیامبر اسلام را برنمی تابند، حاضرند برای اعتقادات خود جان بسپارند و با توجه به فلسفه شهادت ان را باعث افتخار می دانند.

ولی انچه مقامات امریکایی می کوشند از افکار عمومی مردم امریکا پنهان کنند، خشم فرو خفته مسلمانان بخصوص اعراب است که حاصل سال ها تحقیر و فشار بر انهاست.

دولت امریکا در طول سال های گذشته همواره منافع اسراییل را به منافع اعراب و مسلمانان حتی منافع امریکا ترجیح داده است.

حاصل ادامه این سیاست امروزه بصورت دمل چرکینی درامده که در چند روز گذشته سر باز کرد و عامل حمله مردم به نمایندگان سیاسی امریکا در بنغازی، قاهره، طرابلس، خرطوم، تونس، بیروت، رباط، غزه و صنعا بوده است.

مقامات وزارت خارجه دولت اوباما در دو روز گذشته به دفاتر نمایندگی سیاسی خود در کشورهای اسلامی توصیه کردند به منظور حفاظت در برابر حملات احتمالی اقدامات امنیتی فشرده ای به عمل اورند.

همچنین اعلام شد، دو ناو جنگی امریکا برای تخلیه ۳۵ عضو کنسولگری این کشور در بنغازی و انتقال انها به طرابلس به این منطقه اعزام شده است.

همچنین ۵۰ تفنگدار دریایی امریکا به لیبی اعزام شدند تا از دیپلمات های این کشور در برابر حملات احتمالی حفاظت کنند.

این ها همه اقداماتی موقتی و گذراست که ازرویداد های سه روز گذشته سرچشمه گرفته و انچه که نادیده انگاشته شده، درمان واقعی است.

نتایج نظرسنجی ها از افزایش نفرت مردم کشورهای اسلامی و بخصوص اعراب از امریکا و سیاست های تبعیض امیزش حکایت می کند و مقامات امریکایی برای بازگرداندن اب رفته به جوی باید به سرچشمه ان رجوع کنند.

**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.