حیدر سلیمانی: مصوبه فدراسیون سرپوشی برعملکرد پر حرف وحدیث کمیته و دپارتمان داوری است

۰۷م آذر ،

jafari (25 of 24).jpg

پیشکسوت و کارشناس داوری فوتبال معتقد است،‌ مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون مبنی بر انتقاد نکردن از کمیته و دپارتمان داوری، بواقع سرپوشی بر عملکرد پر حرف و حدیث کمیته و دپارتمان داوری است.

به گزارش ایسنا،‌ هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در آخرین نشست خود اعلام کرد،‌ کلیه اشخاصی که در فوتبال دارای جایگاه بوده و می باشند و در آن فعالیت دارند، از مصاحبه بر علیه کمیته، دپارتمان و داوران کشور اجتناب کنند و در صورت ملاحظه این اقدام وفق مقررات با ایشان برخورد خواهد شد و اصلح است که بدوا مدارک خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کنند تا طبق مقررات رسیدگی و اعلام نظر در این خصوص صورت بگیرد تا خدشه ای بر شخصیت حقیقی و حقوقی این قشر زحمت کش جامعه فوتبال کشور وارد نشود.

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: گر چه به ظاهر این مصوبه بی منطق به آرامش کوتاه مدت کمیته و دپارتمان داوران کمک خواهد کرد اما در دراز مدت پناهگاهی برای ادامه فعالیت های نه چندان مطلوب آنها خواهد بود که در پشت دیوار های این مصوبه و با برخورداری از حمایت اشخاص مشخص به کار خویش ادامه دهند، بدون اینکه از سوی کارشناسان و ناظران عرصه داوری به نقد کشیده شوند که مبادا عملکرد ضعیف آنها نمایان شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: آنچه که همگان به آن واقف می باشند عملکرد پرانتقادی است که کمیته و دپارتمان داوری از ابتدای فصل تا بحال داشته اند که اگر به نقد کشیده نشود، اعضای این دو واحد در مدینه فاضله ایی که برای خود ساخته اند، به سر خواهند برد. در حقیقت این مصوبه حمایت بی چون و چرا از اشخاصی است که بتوانند بدون نظارت و انتقاد سازنده و مبتنی بر تفکر سنتی به کار خودشان ادامه دهند و به حریم پر نقصشان ایده های نو و دانش تازه راهی نداشته باشد.

وی گفت: به اعتقاد اغلب کارشناسان خبره داوری، آنچه که داوری فوتبال را به قهقرا خواهد برد عدم انتقاد سازنده و علمی است. یدک کشیدن القاب بین المللی سبب ارتقاء داوری نخواهد شد، مهم ایده های بین المللی است که از سوی این دو واحد در سمینارها و دوره های آموزشی دیده نمی شود که بر روی عملکرد داوران تاثیر مستقیم داشته است.

سلیمانی افزود: البته نه تنها در این دوره شاید بتوان گفت در دوره های قبل نیز از آموزش علمی بروز و دانش کاربردی جهت افزایش عملکرد مثبت داوران خبری نبود. در حالیکه ملاحظه می گردد که در این دوره ها به جند اسلاید کلیشه ایی که از سوی فیفا تنظیم شده است و یا بحث دربارهٔ آمادگی جسمانی اکتفا شده است. اگر این تفکر مهجور که بر روی داوری فوتبال سایه افکنده است به نقد و چالش کشیده نشود و از پیشنهادهای سازنده استقبال نشود، شاهد افول داوری در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.