خاص‌سازی در اقتصاد جای خود را به خصوصی‌سازی بدهد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار توجه به اسناد بالادستی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در تدوین و تنظیم بودجه سال ۹۳ شد.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سی امین جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران که هم اکنون در محل این اتاق در حال برگزاری است گفت: آیا در بودجه سال ۹۳ به اسناد بالادستی و نیز برنامه ۵ ساله توسعه اقتصادی توجه شده است؟

وی به اسناد بالادستی و نیز اجرای دقیق برنامه پنج ساله پنجم در قانون اصل ۴۴ بودجه سال ۹۳ اشاره کرد و گفت:علی رغم اینکه دولت در تدوین بودجه فرصت کافی نداشت اما توانست در موعد قانونی آن را به مجلس تقدیم کند که این امر قابل تقدیر است. 

وی افزود: اما فارغ از بررسی‌های اعداد و ارقامی موضوع مهم در بودجه ۹۳، رویکرد بودجه است که باید دید آیا رویکرد آن نسبت به قبل در مسائل اقتصادی تغییری داشته یا خیر؟ 

وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: آیا اصول بودجه براساس برنامه پنجم توسعه و قانون اصل ۴۴ و اسناد بالادستی تنظیم شده است؟ 

شافعی ادامه داد: اجرای اصل ۴۴ یکی از دغدغه‌های اصلی بخش خصوصی است که باید دید برای اجرای آن در بودجه سال ۹۲ چه تدابیری اندیشیده شده است. 

وی با تأکید براینکه تنها بالا بردن منابع درآمدی در بودجه کافی نیست ، اظهار داشت: باید هزینه‌ها را نیز کاهش داد و در واقع با کوچک کردن دولت و کنار رفتن آن از تصدی‌گری‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور اقدام کرد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اجرای خصوصی‌سازی در کشور گفت: باید خصوصی‌سازی در کشور به جای خاص‌سازی صورت گیرد تا دولت بزرگ‌تر از این نشود.
 
وی با اشاره به کاهش سهم دولت در اقتصاد گفت: متأسفانه آنچه می‌بینیم این است که این مهم (کوچک سازی دولت) در بودجه رعایت نشده است. 

وی افزود: کشور در سالهای قبل به سبب اینکه بیشترین درآمد را داشت سال‌های طلایی را پشت سرگذاشته و علی رغم بالا بودن درآمد‌ها، این منابع صرف امور تولیدی نشده است.
 
وی ادامه داد: هم اکنون منابع رو به افول گذاشته و در مقابل بخش‌های واسطه گرا سربرافراشته است. 

وی ادامه داد: آیا در بودجه ۹۳ می‌توان تغییر رویکرد را دید یا خیر؟

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.