رئیس سازمان خصوصی سازی برکنار شد

با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی پیمان نوری از سمت رئیس سازمان خصوصی سازی برکنار و محمد رحیم احمد وند رئیس جدید سازمان خصوصی سازی شد.

پیمان نوری که از شهریور ۸۹ به عنوان رییس سازمان خصوصی سازی انتخاب شد، با حکم وزیر اقتصاد و دارایی از این سمت برکنار شد.

 قرار است به جای او محمدرحیم احمدوند ـ رییس اقتصاد و دارایی اصفهان ـ که فوق لیسانس علوم اقتصاد از دانشگاه تهران است به عنوان رییس جدید سازمان خصوصی سازی معرفی شود.

  براساس این حکم قرار است فردا مراسم تودیع و معارفه رییس جدید و سابق سازمان خصوصی سازی با حضور مسوولان وزارت اقتصاد برگزار شود.

  گفته می‌شود مرجانی و بنایی معاونت نظارت امور حقوقی و قراردادها و معاون برنامه‌ریزی توسعه منابع و امور پشتیبانی این سازمان نیز به همراه پیمان نوری تغییر می‌کنند و شمس و افضلی به عنوان معاونان آماده سازی و واگذاری در سازمان خصوصی سازی باقی می‌مانند.

 پیمان نوری از ۳۱ مرداد ۸۹ از سمت مدیر عاملی بانک رفاه به عنوان پنجمین مدیر، رئیس سازمان خصوصی سازی شد و به جای غلامرضا حیدری کرد زنگنه نشست.

 پیمان نوری که واگذاری شرکت‌های اصل چهل و چهاری حمل و نقل خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس را در کارنامه خود دارد،در طول فعالیت ۲ ساله خود با انتقاد هایی از جمله محافظه کاری و کند شدن روند واگذاری ها و کشیدن ترمز دستی در واگذاری شرکتهای اصل چهل و چهار رو به رو بوده است.

 توقف واگذاری هواپیمایی هما و بلوک ۵۰،۵ درصدی فولاد خوزستان که واگذاری آن پس از دوبار آگهی و قیمت گذاری به تاخیر افتاد و نیز هلدینگ پتروشیمی که قرار بود در ابتدای سال واگذار شود از آخرین اقدامات سازمان خصوصی سازی بود که انتقادهای فراوانی را در پی داشت.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.