خالق بی‌خواب در سیاتل درگذشت/ نورا افرون، نویسنده و کارگردان کمدی‌های عاشقانه از میان ما رفت

چهارشنبه, ۰۷ تیر ساعت ۱۴:۱۵ صوفیا نصرالهی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۷

+ ۱

کافه سینما- نورا افرون یکی از مهم‌ترین شمایل هالیوود که ذهن خلاق پشت فیلم‌های پرفروشی چون «تو یک نامه داری» ،«بی‌خواب در سیاتل» و «وقتی هری سالی را ملاقات می‌کند» بود، در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

دلیل مرگ این نویسنده و کارگردان که سه بار هم نامزد جایزه اسکار شده بود، هنوز مشخص نیست گرچه وی مدتی بود که از بیماری سرطان خون رنج می‌برد. نورا افرون فیلم‌های مهمی در ژانر کمدی-رمانتیک ساخت و بخصوص شمایل زنان در فیلم‌های وی از اهمیت زیادی برخوردار بودند. مریل استریپ، مگ رایان و امی آدامز از بازیگران زن مهم هالیوود هستند که در فیلم‌های افرون خوش درخشیدند.

افرون زندگی خصوصی جالبی هم داشت. اولین ازدواج افرون با دن گرینبرگ نویسنده بود اما بعد از مدتی از وی جدا شد و با کارل برنستاین، گزارشگری که رسوایی واترگیت را به گوش همگان رساند، ازدواج کرد. که البته این هم ازدواج ناموفقی بود. او شرح شکست ازدواج‌هایش را در فیلم «دل سوخته» روایت کرد. سومین همسر وی، نیکلاس پیله‌جی نویسنده «رفقای خوب» بود.

آخرین فیلم افرون، «جولی و جولیا» شرح زندگی جولیا چایلد زن موفقی بود که کتاب آشپزی وی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکاست. امی آدامز و مریل استریپ بازیگران آخرین اثر وی بودند. البته این فیلم نتوانست موفقیت‌های بزرگ وی در «بی‌خواب در سیاتل»(به عنوان نویسنده و کارگردان) و «وقتی هری سالی را ملاقات می‌کند»(فقط به عنوان فیلمنامه‌نویس) را تکرار کند. دو فیلمی که زوج تام هنکس-مگ رایان و بیلی کریستال-مگ رایان در آنها خیلی مورد توجه قرار گرفت. «مایکل» با بازی جان تراولتا هم یکی دیگر از فیلم‌های مهم وی به عنوان هم نویسنده و هم کارگردان بود.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه‌سینما-سینمای جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.