خبر روز: واکنش سخنگو iبه اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه کانادا، چهارشنبه ۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش iبه سخنان وزیر خارجه کانادا در اجلاس بین المجالس در کبک گفت: جای تاسف است که وی با نادیده گرفتن پروتکل بین المللی و تداوم نمایش رفتارهای غیر متعادل و افراطی iبه جای تقویت احترام iبه تنوع فرهنگی که شعار امسال نشست بین المجالس است ، از فرصت میزبانی این اجلاس در جهت طرح اظهارات کینه توزانه و مغایر با اهداف این نشست بین المللی سوء استفاده می نماید.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، رامین مهمان پرست افزود: بکارگیری ادبیات غیر مسئولانه و خلاف شئونات دیپلماتیک مغایر با هنجارهای پذیرفته شده بین المللی ، اسناد بین المللی در زمینه احترام iبه تنوع فرهنگی و حتی ارزشهای شناخته شده مردم صلح دوست کانادا بوده و صرفا در چارچوب رویکرد فرار iبه جلو برای عدم پاسخگویی iبه وضع اسفبار حقوق بشر در کانادا ، از جمله نقض گسترده حقوق بومیان این کشور تلقی می گردد.
مهمانپرست تصریح نمود: اطمینان داریم نخبگان سیاسی و فرهنگی کانادا ادامه رویکرد نادرست و غیر موجه دولت افراطی آقای هارپر را در جهت خلاف منافع ملی کانادا ارزیابی خواهند نمود.

واکنش سخنگو iبه اظهارات وزیر خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه درباره فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران را غیر مسئولانه خواند و پیش بینی های بدون مدرک و سند وی را که تحت تاثیر فشارهای سیاسی صورت می گیرد رد نمود. رامین مهمان پرست گفت : فرانسه را بعنوان کشور طرفدار ایفای نقش سازمانهای بین المللی و نهادهای وابسته iبه آن می شناختیم اما اکنون iبه نظر می رسد دولت فرانسه در حال فاصله گیری از موضع سنتی خود در عرصه بین المللی است .
وی افزود: این سئوال وجود دارد که چگونه وزیر خارجه فرانسه می تواند با بی اعتنایی همه iبه بررسی های مستمر آژانس بین المللی انرژی اتمی در سالهای اخیر که هرگونه انحراف جمهوری اسلامی ایران از مقاصد صلح آمیز را مردود دانسته ، همچنان از خطر دستیابی ایران iبه سلاح هسته ای سخن بگوید.
مهمان پرست گفت: امیدواریم وزیر خارجه فرانسه اشتباهات بعضی مقامات پیشین این کشور را که در اتخاذ مواضع تند و غیر واقعی علیه جمهوری اسلامی ایران بعضا از آمریکا و رژیم صهیونیستی گوی سبقت را می ربودند تکرار نکرده و iبه مسیر حقوق بین الملل ، ‌اعتدال و منطق پایبند باشد.
وی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران در حق برخورداری کامل از حقوق خود بعنوان عضو ان پی تی دست نخواهد کشید.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.