خداحافظی شماره ۷ استقلال

جام جم آنلاین: وقتی ۱۵ سال پیش استقلالی شد هرگز فکر نمی‌کرد روزی با حمایت هواداران پر شور این تیم به جایگاهی برسد که در ۳۶ سالگی، همچنان محبوب‌ترین بازیکن آبی‌پوشان باشد؛ آنقدر محبوب که با وجود دور ماندن از این تیم، باز هم مورد تشویق هواداران قرار گیرد.

فرهاد مجیدی، فوتبال را از جوانان کشاورز آغاز کرد و بعد سر از بهمن درآورد، اما آغاز محبوبیتش از زمانی بود که در بیست‌ویک سالگی برای اولین بار پیراهن شماره ۷ استقلال را بر تن کرد.

استقلال و مجیدی همان سال قهرمان جام آزادگان شدند. البته مجیدی قبل از آن که استقلالی شود، از سوی محمد مایلی‌کهن به تیم ملی دعوت شد و اولین بازی ملی‌اش را سال ۱۳۷۵ در ۲۰  سالگی مقابل کویت تجربه کرد.

مجیدی یکی از ۱۰ فوتبالیستی است که بیش از یک دهه در تیم ملی حضور داشت. او که آخرین بار توسط کارلوس کرش به تیم ملی دعوت شد، آخرین بازی ملی‌اش را شهریور سال گذشته مقابل قطر انجام داد.

مجیدی طی ۱۵ سال، ۴۵ بار پیراهن تیم ملی را پوشید و ۱۰ گل زد، اما آنچه عامل محبوبیت مجیدی نزد هواداران استقلال شد، سابقه درخشان او در سطح بازی‌های باشگاهی بود.مجیدی همراه با استقلال چهار بار قهرمانی در لیگ و جام حذفی را جشن گرفت و چهار بار هم در شهرآوردها دروازه پرسپولیس را گشود.

او طی هشت سال بازی در استقلال، ۱۸۵ بار با پیراهن این تیم به میدان رفت و نزدیک به ۷۰ بار با گل‌هایش اسباب خوشحالی آبی‌پوشان را فراهم کرد.

البته مجیدی به همان اندازه که برای استقلالی‌ها محبوبیت دارد، در فوتبال امارات هم محبوب است. او طی شش سال بازی در لیگ این کشور حوزه خلیج‌فارس، برای تیم‌های الوصل، العین، الاهلی و النصر گلزنی کرد و افتخاراتی نظیر قهرمانی با العین در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۳ و قهرمانی با الاهلی در لیگ امارات در سال ۲۰۰۶ را به دست آورد.

او آخرین قهرمانی‌اش را هم امسال جشن گرفت؛ زمانی که با پیراهن الغرافه قهرمان جام امیر قطر شد.

این شماره هفت محبوب استقلالی‌ها، در روز هفتم از ماه هفتم، برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. استقلالی ‌ها خدمات ارزنده فرهاد مجیدی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

رضا پورعالی -‌ گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.