خلیج فارس با نام ایران گره خورده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران:

حسینی گفت: بیش از ۲۵۰۰ سال است که این منطقه نام خلیج فارس را با خود دارد، این مساله بیانگر تاریخ و فرهنگ ما بوده و نام خلیج فارس با نام ایران گره خورده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به بندرعباس، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم کلنگ زنی دروازه ورودی خلیج فارس در جمع خبرنگاران درباره اهمیت روز ملی خلیج فارس گفت:چند سالی است که روز ملی خلیج فارس گرامی داشته شده و برنامه های متنوعی در کشور برگزار می شود و دلیل آن صیانت از این نام تاریخی است.

وی در ادامه افزود:بیش از ۲۵۰۰ سال است که این منطقه  نام خلیج فارس را با خود دارد؛ این مساله بیانگر تاریخ و فرهنگ ما بوده و نام خلیج فارس با نام ایران گره خورده است.

حسینی همچنین درباره دومین جشنواره ملی خلیج فارس تصریح کرد:این جشنواره در چندین استان برگزار می شود که تمرکز برنامه ها و جشنواره در شهر بندر عباس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهمیت نام خلیج فارس در سال های اخیر گفت:از زمانی که انگلیسی ها خواستند موجب تفرقه در منطقه شوند و بین مردم مناطق مختلف اختلاف بیاندازند نام جعلی را بر این آبراه مهم و جهانی قرار دادند که ضرورت داشت ما در این زمنیه فعال باشیم و بی تفاوت عمل نکنیم.امید است همه مردم با کمک دولت فعالانه در این عرصه وارد شوند.

وی در ادامه بیان کرد:اگر در عرصه هنر کارهایی انجام گیرد،ماندگارتر خواهد بود و این آثار هنری سندی خواهد بود تا نام خلیج فارس تا ابد زنده نگه داشته شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.