خنده‌درمانی و آثار معجزه‌آسای لبخند

اردیبهشت ۱۴۰۳

با آثار معجزه‌آسای خنده‌درمانی آشنا شوید و بدانید لبخند زدن به جز آثار جسمی و روانی بر شخص، مسری بوده و می‌تواند حس خوبی و شادی را به همگان انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شاد زیست نوعی مهارت برای زندگی سالم است. زمانی فرد می‌تواند سالم زیست کند و از زندگی خود به طور مطلوب لذت ببرد که در سلامت جسمی و هم روحی باشد.
طبق تحقیقات انجام شده، لبخند تمام عضلات اصلی صورت را آرام کند و احساس خوشایند و مطلوبی به انسان دهد و به ارزش و اثر معجزه‌آسای خنده بر سلامت جسم و روان تأکید شده است.
با خنده این شادی را به همگان انتقال دهید.
“مریم ملک صالحی” روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز،‌ اظهار داشت: تحقیقات علمی نشان داده است که خندیدن ترشح آندروفین‌ها را در بدن افزایش می‌دهد.  
 لازم به ذکر است؛ که آندروفین‌ها موادی شبیه مورفین در بدن می باشند که اثر آرام‌بخشی دارند.
وی متذکر شد: خندیدن با صدای بلند و از ته دل از میزان هورمون‌های استرسی مانند کورتیزول و اپی نفرین می‌کاهد و بر سلامت بدن می‌افزاید و همچنین اثرات مفید و مؤثر آن تا ۲۴ ساعت در بدن باقی می‌ماند.
“ملک صالحی” خاطر نشان کرد: محققان تأکید می‌کنند که ۳ دقیه خندیدن با صدای بلند معادل ۱۰ دقیقه ورزش ایروبیک اثرات مثبت بر روی سلامتی دارد.
این روانشناس تصریح کرد: پژوهشگران معتقدند که خندیدن با صدای بلند می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند و علاوه بر آن خندیدن روی ماهیچه‌های شکمی تأثیر بگذارد. تحرک این ماهیچه‌ها به هر ترتیب سبب کاهش چربی‌های دور شکم و در نتیجه ضامن سلامتی انسان است و نیز خندیدن سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کند.
وی افزود: خنده احساس‌های ناشی از خصومت را که بیشتر در برخوردهای اولیه ظاهر می‌شوند از بین می‌برد. اشخاصی که با چهره عبوس با دنیا و مردم برخورد می‌کنند در عمق و بدن خود احساس ترس و وحشت می‌کنند.
این کارشناس ارشد مشاوره به اشخاص توصیه کرد: ارزش درمانی لبخند زدن فقط محدود به فردی که لبخند می‌زند نمی‌شود، بلکه لبخند زدن و خنده امری مسری بوده زیرا اشخاصی که لبخند می‌زنند می‌توانند حالت اشخاص اطراف خود را تغییر بدهند و می‌توانند حس خوبی را به همگان انتقال دهند. در واقع آنکه همیشه لبخندی بر لب دارد شادی را به همان هدیه‌ می‌دهد.
 پس همیشه لبخند بزنید./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.