خواب زمستانی در ویندوز ۸

جام جم آنلاین: آیا می‌دانید چه تفاوتی میان گزینه‌های Standby, Sleep, Hibernate وجود دارد.

به‌طور مختصر این‌طور می‌توان گفت که در حالت Standby رایانه به حالت نیمه خاموش درآمده و مصرف انرژی آن بسیار کاهش می‌یابد؛ اما برق به‌طور کامل قطع نمی‌شود و خروج از این حالت و بازگشت به حالت اولیه نیز بسیار سریع است.

در حالت Hibernate اطلاعات موجود در حافظه رم در یک فایل روی هارد‌دیسک ذخیره می‌شود و برق رایانه به‌طور کامل قطع می‌شود.

در این حالت مصرف انرژی صفر است و با روشن‌کردن مجدد رایانه، اطلاعات و نرم‌افزارهایی که پیش از این عملیات در حال استفاده بوده است از فایل ذخیره شده روی هارد‌دیسک فراخوانی شده و سیستم ‌عامل مجددا آماده استفاده می‌شود. خروج از این وضع به‌دلیل بازیابی مجدد اطلاعات حافظه رم کمی زمانبر است.

در نهایت نیز حالت Sleep عملکرد مشابهی به Standby دارد یعنی برق رایانه را به‌طور کامل قطع نمی‌کند و مصرف انرژی در حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

تفاوت این حالت با Standby در این است که در این حالت پس از طی مدت زمان خاصی (به‌عنوان مثال سه ساعت) رایانه به‌طور خودکار به حالت Hibernate رفته و مصرف انرژی به صفر می‌رسد.

با توجه به این تفاوت‌ها، مایکروسافت در سیستم‌عامل جدید خود یعنی ویندوز ۸ سعی کرده‌است بهترین گزینه را برای کاربران در نظر بگیرد.

از نظر مایکروسافت حالت Sleep بهترین انتخابی است که می‌تواند توسط کاربران استفاده شود. در این میان کاربرانی هستند که دوست دارند خودشان حق انتخاب داشته باشند و ترجیح می‌دهند از گزینه Hibernate استفاده کنند.

چنانچه شما هم جزو این دسته از کاربران هستید یا به هر دلیل دیگر قصد دارید این گزینه را نیز به انتخاب‌های خود اضافه کنید، ‌باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱ـ کلیدهای Win + W را از روی صفحه‌کلید فشار داده و عبارت Power Options را در بخش جستجو وارد کنید.

۲ـ از میان نتایج به‌نمایش درآمده، اولین گزینه یعنی Power Options را کلیک کنید.

۳ـ در پنجره به‌نمایش درآمده از میان گزینه‌های موجود در ستون سمت چپ، گزینه
choose what the Power buttons do را انتخاب کنید.

۴ـ در صفحه جدید، گزینه:

Change settings that are currently unavailable

را انتخاب کنید.

۵ـ به محدوده Shutdown settings بروید و علامت چک‌مارک کنار گزینه Hibernate را فعال کنید.

۶ـ پس از تائید تغییرات مشاهده می‌کنید که گزینه Hibernate به منوی Power در نوار charm اضافه شده و می‌توانید براحتی آن را مورد استفاده قرار دهید. (جام جم – ضمیمه کلیک)

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.