خوردن این “دارو‌ها” قلق دارد!

اردیبهشت ۱۴۰۳

خوردن “دارو‌های ضد سرفه” برای اثر گذاری بالا و بهبود بیماری یکسری ترفند‌ها و نکاتی دارد که با رعایت آنها فرد می‌تواند بسیار زود‌تر بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان به اشخاص پیشنهاد می‌کنند تا هنگام خوردن دارو‌ها بویژه داروهای مربوط به درمان سرفه موارد خاصی را رعایت نمایند تا در کمترین زمان به درمان مورد انتظار دست یابند.

گفتنی است از جمله ویژگی‌های اکثر دارو‌های ضد سرفه تأثیر گذاری بر “مخاط تنفسی” اشخاص است و لذا مصرف بلافاصله مایعات بعد از خوردن آنها سبب کاهش عملکرد این دارو‌ها می‌شود مگر در موارد خاص که پزشک دستور داده باشد.

همچنین به سبب “احساس خواب آلودگی” در بعضی اشخاص پزشکان معمولاً پیشنهاد می‌کنند اشخاص از انجام کارهایی که به دقت و تمرکز نیاز دارد اجتناب کنند مانند کار با وسایل برنده ، بالا رفتن از سطوح فاقد تعادل کامل مانند نرد بام و همینطور “رانندگی” که می‌تواند در این شرایط فرد بیمار را با خطر مواجه سازد.

پزشکان پیشنهاد می کنند اشخاص در کنار مصرف دارو‌های ضد سرفه از خوردن میوه‌هایی مانند نارنگی و یا خرمالو اجتناب کنند زیرا می تواند سبب تشدید علائم در آنها شود.

خوردن موادی که سبب نرمی “تار‌های صوتی” شود مانند مخلوط شیر و نشاسته برای کمک به بهبود علائم پیشنهاد می‌شود اما باید مواردی مانند  حساسیت فرد به “لاکتوز شیر” و یا بالا بودن قند خون را در نظر گرفت زیرا نشاسته می تواند سبب بالا رفتن “قند خون” در “بیماران دیابتی” شود.

در نهایت پزشکان استراحت، گرم نگه داشتن گلو و سینه‌ها در کنار بخور دادن و “مصرف مایعات” فراوان را برای رفع “علائم سرفه” مزمن به بیماران پیشنهاد می کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.