خوش رزم:انتهای سریال زود جمع نشد/پاسخ عوامل سریال یلدا به سئوالات کاربران خبرآنلاین

۰۸ام بهمن ،

به گزارش خبر آنلاین:حسن میر باقری کارگردان،بهروز خوش رزم تهیه کننده،الهام پاوه نژاد بازیگر ،آزاده محسنی و الهه میر باقری نویسندگان سریال «یلدا» با حضور در کافه خبر به تعدادی از سئوالات کاربران خبرآنلاین پاسخ دادند .عمده سئوال‌ها در خصوص چگونگی نام گذاری سریال بود که برای بسیاری این پرسش پیش آمده بود که چرا نام سریال بر اساس نام یکی از شخصیت های داستان انتخاب شده است؟سئوال‌ها به‌‌ همان صورت که بود و بدون رعایت رسم الخط درج شده است.
 

مهران: می‌خواستم از آقای میر باقری بپرسم، اینکه روح حاج ممدلی با تمام فرزنداش رابطه داشت اغراق نبود؟ آیا با مطالعه و بحث این تصمیم گرفته شد؟

الهه میرباقری: به نظر من اغراق نبود و همه چیز در حد تعادل انجام شد.
 
خوش رزم: زیاد شندیده‌ایم کسانی که ازاین دنیا می‌روند به خواب نزدیکانشان می‌آیند. به نظر من این خواب دیدن‌ها یک یاد آوری برای فرزندان خانواده است که قرار‌هایشان را فراموش نکنند.

حسن میر باقری: این پدر یا پدربزرگ معمایی را مطرح کرده است که در جریان حل این معما توسط فرزندان، روح حاج ممدلی به خواب آن‌ها می‌آید و من هیچ نقطه ابهامی در آن نمی‌بینم علاوه بر اینکه سرعت قصه و حوادث بالا بود و ممکن است در چیدمان این حرکت‌ها دچار اشتباه شده باشیم.

رضا: اسم سریال یلدا بود ولی در عمل چیزی از یلدا ندیدیم. به هر حال وقتی در اسم سریال از اسم یکی از شخصیت‌ها استفاده می‌شه انتظار می‌ره که اون شخصیت محوری باشه ولی عملا یلدا هیچ کار خاصی توی سریال نکرد؟

خوش رزم: سریال یلدا توسط همه شخصیت‌ها پیش می‌رفت مثل بلند کردن یک نخل همه در آن شرکت دارند.

حسن میر باقری:
اگر وجه عمصومانه قصه را در نظر بگیریم یلدا نقش مهمی در این بخش دارد. مخاطب دنبال یک یلدای دیگر در ذهنش می‌گردد در صورتی که یلدا سهم خودش را ادا کرد. این یکی از شیوه‌های شناسایی زدایی است. اسمی انتخاب می‌شود که در شکل کلی کاملا مفهومی است ونمی دانم چرا مخاطبان تلویزیون مدام دنبال چرا‌ها می‌گردنند؟ چرا همیشه فکر می‌کنیم باید به این سوال‌ها پاسخ بدهیم؟ کار درام این است که خلق پرسش کند.

سارا فاضل: خدایی سریال توپی بود بامحتوا ومضمونی بکر بازیگران عالی بودندعلی الخصوص صادق و بازی زیبای نقش یلدا کارگردانی بامهارت نویسندگی خوب موسیقی متن زیبا مخصوصازمانی که صادق به قهوه خانه می‌رود وحاج فتاح درحال مناجات است البته این نظرشخصی منه هرکسی نظربسته به سلیقه خودشو دارد امانفهمیدم چرا یکدفعه سروته آخرسریال روجمع کرده ویهو جمع  وجورش کردند درحالی که جای کار بسیاری داشت می‌شدسریال رو بعد دهه محرم درآن ایام پخش کردکه تناسب بیشتری داشت وسوال بعدی من اینست که چرا برای تعزیه از صداهایی بهتر و قشنگتر مداحان و تعزیه خوان‌ها استفاده نمی‌کنید ؟

خوش رزم: انتهای سریال زود جمع نشد و همان اتفاقی که قرار بود رخ دهد را مردم دیدند. قرار بود فرزندان ممدلی تغزیه برگزار کنند که این کار انجام شد. صدا‌ها به این خاطر خوب نبود که آن‌ها تعزیه خوان نبودند. به جز فتاح که در تعزیه‌های ممدلی شرکت داشت.

حسن میر باقری: به نظر من هم صداهای این کار کاستی‌هایی دارد. اما محرک رونده این کار در ذهن بیننده جریان دارد.

محمد رضا: آقای داود میرباقری همیشه برای طراحی صحنه و لباس از آقای محسن شاه ابراهیمی استفاده می‌کنند چرا در این کار ایشون حضور نداشتند؟

حسن میر باقری: حضور آیدین ظریف برای طراحی صحنه و لباس سریال انتخاب من بود و با توجه به شرایط ترجیح دادم ایشون باشند.

ن: سلام وخسته نباشید خدمت برادران میر باقری به نظر من این سریال باید در بیش از دوازده قسمت ساخته می‌شد واین سریال کشش سی قسمت شدن رو هم داشت دوم اینکه دراین سریال بیش از حد نماد گرایی شده بود وسوم نقش یلدا بود با توجه به اینکه اسم سریال یلدا بود ولی در عمل چیز خاصی از یلدا ندیدیم.

حسن میر باقری:  این سریال با طراحی منسجم و زمان بندی خوب می‌توانست ادامه دار باشد. البته در روند ساخت سریال گاهی دچار شعار زدگی شدیم اما شعار در یک درام به نظر من یکی از ستون‌های اصلی آن است.

مریم ایرانی: از اینکه شاهرود رو انتخاب کرده بودید و کمی هم از شهر تعریف کردید سپاس. درضمن آقای آذرنگ واقعن لهجه شاهرودی داشت. من فکر می‌کردم بازیگر محلی هستن! درضمن اون آقای اصطبل دار هم بسیار دلنشین بودن و‌ ای کاش بیشتر از حضورش استفاده می‌شد و نقش کلیدی تری داشت. کاش سری هم به خرقان می‌زدید و مقبرهٔ شیخ ابوالحسن هم در فیلم می‌آمد.

حسن میرباقری:  اکبر سلطان علی که نقش مالک را بازی کرد پسر عمه براداران میر باقری است. او قبل از اینکه نوازنده خوبی است، صدای خوبی هم دارد، به نظر من او هنرمندی است که زود‌تر از این‌ها باید کشف می‌شد ولی به هر حال تقدیر این بوده که تازه وارد دنیای بازیگری شود. در سریال یلدا حضور گرمی داشت و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.