خون آشامان و گرگینه ها صدرنشین قدرتمند این هفته جدول باکس آفیس/ آخرین قسمت «گرگ و میش» در اکران اول ۳۴۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت

۳۰ آبان ،

مترجم: سریره طاهرافشار  
 

به گزارش سینمانگار، قسمت آخر از مجموعه فیلم «گرگ و میش» با عنوان «Breaking Dawn 2: سپیده دم ۲» روز جمعه اکران خود را آغاز کرد و توانست بعد از سه روز اکران در سراسر دنیا ۳۴۰ میلیون دلار را از آن کمپانی سامیت کند.

فروش این فیلم در آمریکای شمالی و در ۴۰۷۰ سالن سینما ۱۴۱٫۳ میلیون دلار برآورد شده است. این فیلم همزمان در ۶۱ کشور دیگر نیز اکران شد و ۱۹۹٫۶ میلیو ن دلار فروش کرد. این بهترین فروش اولین اکران فیلم های مجموعه ای در کل تاریخ سینما می باشد.

در آمریکای شمالی، «سپیده دم ۲» نتوانست بر فروش قسمت دوم آن با عنوان «ماه نو» (با فروش ۱۴۲٫۸ میلیون  دلار) در سال ۲۰۰۹ غلبه کند، اما ۱۳۸٫۱ میلیون دلار جلوتر از قسمت «سپیده دم ۱» بوده است.

قسمت آخر «گرگ و میش: سپیده دم ۲» به کارگردانی “بیل کاندون” و با بازی “کریستن استیوارت”، “رابرت پتینسون”، “تیلور لاتنر” می باشد. فیلمنامه آن توسط “ملیسا روزنبرگ” و براساس کتاب های «گرگ و میش» نوشته “استفانی مه یر” نوشته شده است.

«گرگ ومیش» که ژانری درام- مارجراجویانه و فانتزی دارد، در قسمت پنجم و آخر داستان بعد از خون آشام شدن بِلا(کریستن استیوارت) و متولد شدن رنزمه(مکنزی فوی) دختر ادوارد و بِلا را به تصویر می کشد. خبر تولد رنزمه به ولتوری می رسد و آن ها برای از بین بردن این کودک نیمه انسان نیمه خون آشام به فورکس می آیند. خانواده کالین برای حمایت از رنزمه از دوستان خون آشام خود کمک می گیرند. در این بین جیکوب از گرگینه ها که روی رنزمه “ایمپرینت” کرده است، تمام قد با کمک دیگر دوستان خود به حمایت از او برمی خیزند و با خون آشامان همکاری می کنند….

از دیگر بازیگران این فیلم مهیج می توان به “پیتر فاسینلی”، “الیزابت ریسر”، “اشلی گیرین”، “جکسون راث بون”، “نیکی رید”، “کلان لوتز”، “بیلی بورک”، “مگی گریس”، “کریستوفر هیرداهل” و “جیمی کمپل بوئر” اشاره کرد.
 


پوستر «گرگ و میش: سپیده دم ۲»

«Skyfall: سقوط آسمانی» بیست و سومین فیلم از مجموعه «جیمزباند» با بازی “دنیل کرگ” با فروش ۴۱٫۵ میلیون دلار به مکان دوم آمد. این فیلم در مجموع دو هفته ۱۶۱ میلیون دلار کسب کرد.

این فیلم را “سم مندس” کارگردانی کرده است و “نیل پورویس” و “رابرت واد” فیلمنامه آن را نوشته اند.

در مکان سوم این هفته فیلم «Lincoln: لینکولن» تازهترین ساخته “استیون اسپیلبرگ” قرار دارد. این فیلم که در هفته دوم اکران قرار دارد توانست این هفته ۲۱ میلیون دلار کسب کند و مجموع فروش خود را به ۲۲٫۴ میلیون دلار برساند.

در «لینکولن» بازیگرانی چون “دنیل دی لوئیس”، “سالی فیلد”، “دیوید استراتارین”، “جوزف گوردن لیویت”، “تامی لی جونز”، “هال هولبروک”، “جیمز اسپادر” و “لی پیس” حضور داشته اند.

فیلم تِمی درام- تاریخی دارد که داستان رئیس جمهور آمریکا “آبراهام لینکولن” را به تصویر می کشد. در زمان جنگ داخلی “لینکولن” سعی در مبارزه با قتل عام در میدان جنگ داشت و در داخل با کابینه خود، بر سر تصمیم گیری رها کردن برده ها مبارزه می کرد.

انیمیشن «Wreck-It Ralph: رالف خرابکار» با فروش ۱۸٫۳ میلیون دلار به مکان چهارم جدول آمد. این فیلم در مجموع سه هفته اکران ۱۲۱ میلیون دلار کسب کرد.

به گزارش سینمانگار، «Flight: پرواز» این هفته با ۸٫۶۲ میلیون دلار فروش توانست مجموع فروش خود را به ۶۱٫۳ میلیون دلار برساند و در مکان پنجم بایستد.

«Argo: آرگو» ساخته “بن افلک” در ششمین هفته اکران همچنان به فروش خوب خود ادامه می دهد. این فیلم با کسب ۴٫۰۷ میلیون دلار در این هفته توانست در مکان ششم جدول قرار گیرد.

مکان هفتم به قسمت دوم «Taken 2: ربوده شده» با بازی “لیام نیسون” با فروش ۲٫۱ میلیون دلار اختصاص دارد. این فیلم در مجموع هفت هفته اکران  ۱۳۵ میلیون دلار بدست آورد.

«Pitch Perfect: گام کامل» با ۱٫۲۶ میلیون دلار فروش در هشتمین هفته اکران ثابت کرد که می تواند همچنان جزء ده فیلم برتر باکس آفیس باشد. این فیلم در مجموع ۶۱٫۱ میلیون دلار کسب کرده است.

به گزارش سینمانگار، مکان نهم و دهم جدول این هفته به دو فیلم «Here Comes the Boom: غرش می آید» با فروش ۱٫۲ میلیون دلار و انیمیشن «Hotel Transylvania: هتل ترانسیلوانیا»  با ۹۰۰ هزار دلار اختصاص دارد.
 


سینما نگار
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.