داستان یک مرد و سه زن/ خاله بازی برای ششمین بار

به گزارش خبرآنلاین، «بلقیس سلیمانی» که با مجموعه «بازی و عروس داماد» سال گذشته یکی از نویسندگان مورد توجه منتقدان و خوانندگان شد، این روزها با رمان «خاله بازی» یکی از پرفروش ترین های بازار نشر را به خود اختصاص داده است. چاپ ششم «خاله بازی» با قیمت ۶۵۰۰ تومان از سوی نشر «ققنوس» منتشر شد. «خاله بازی» داستان یک مرد و سه زن است، زن‌ها هر کدام به فراخور موقعیت خود وارد زندگی این مرد می‌شوند و نقشی را بازی می‌کنند که برای آن‌ها مقدر شده است.

یکی می‌آید تا بمیرد، یکی می‌آید تا بماند، یکی می‌آید تا نپذیرد. آن که نمی‌پذیرد به کاستی‌های طبیعی خود گردن می‌گذارد، اما سعی می‌کند رویاروی کاستی‌های اجتماعی بایستد و در نقشی که همگان برایش در نظر گرفته‌اند بازی نمی‌کند. او در پی یافتن و ساختن یک هویت یگانه برای خود است. «خاله بازی» دومین رمان «سلیمانی» است که موضوعی زنانه دارد. حوادث «خاله بازی» در دهه ۶۰ می‌گذرد و از زوایای مختلفی روایت می‌شود. بلقیس سلیمانی، نویسنده رمان ستوده شده «بازی آخر بانو» در رمان «خاله بازی» نسلی را باز می‌خواند که می‌خواستند همه چیز را تغییر دهند‌.

در ابتدای داستان احتمالا به این سمت و سو فکر می کنیم که مسعود همسری به نام سیما و دو فرزند با نام های مهیار و مه بان دارد که سیما زنی امی و بی سواد است و بعد از آن با دختری زیبا و درس خوانده به نام ناهید ادواج کرده است اما با گذشت داستان مسیر زندگی قهرمان های قصه مشخص می گردد و متوجه می شویم چه چیزها و چه ایده هایی آنها را کنار هم جمع نموده است.

این رمان در اصل تلنگری است برای مردهایی که خود را خیلی عاشق پیشه نشان می دهند اما در واقع خیلی زود عشق خود را رها می کنند. به عبارتی خواننده در «خاله بازی» با یک داستان سرراست مواجه است که ریشه در دغدغه های ازلی و ابدی زن ها و مردها دارد، داستانی که در بعضی موارد تا حد داستان های معمولی و نام آشنای عشقی تنزل می یابد و در بعضی موارد در حدی قابل قبول و حرفه ای ظاهر می شود.

جملاتی برگزیده از کتاب را در ادامه می خوانید:

مرد شاد و زیبا مال همه است، کسی هم که مال همه باشه، مال تو نیست و آن وقت تو می مونی و غصه ها…گند بزنن به هر چی گذشته است، مثل زنجیر به پاهامون چسبیده، نمی ذاره تکون بخوریم… شما مردها زود از زن ها خسته می شین. اولش همتون مجنونید، اگر بیابون گیرتون بیاد، که الحمدالله این دوره و زمونه گیر نمی آد، سر می ذارید به بیابون، اما اصل همینه که هیچ کدومتون تا آخر خط نمی مونید.

ساکنان تهران برای تهیه این رمان کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پست می توانند این رمان را سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. sadra:

    عالللیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.