دبیر فدراسیون کوهنوردی: گزارشی در این باره به ما داده نشده است

۲۷م اسفند ،

هادی صابری گفت: گزارشی از مفقود شدن علی عقابی به ما ارائه نشده و اطلاع چندانی از وی نداریم.

هادی صابری دبیر فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به احتمال بسیار وی بصورت آزاد به این سفر اعزام شده است و ما اطلاع چندانی از این کوهنوردی که چه اتفاقی برایش افتاده است و هم اینکه هم اکنون چه شرایطی دارد نداریم.

وی تصریح کرد:‌ قله آلبروسی که علی عقابی رفته است ۵۷۰۰ متر ارتفاع دارد و یکی از مرتفع ترین کوههای اروپا است.

صابری در ادامه گفت:‌صعودهای برون مرزی بصورت آزاد انجام می گردد و به فدراسیون مربوط نمی شود و هر اتفاقی برای این کوهنوردان رخ دهد خودشان مقصرند. بهترین راه این است که در چنین اعزام هایی با هماهنگی فدراسیون اقدام شود و بصورت منسجم و منظم برگزار شود.

وی اشاره کرد: متأسفانه هر از گاهی شاهد این موضوع هستیم که کوهنوردی بر اثر بی احتیاطی و عدم اطلاع از منطقه مورد صعود جان خود را از دست می دهد و ما نیز از این بابت ناراحت می شویم.

صابری در خصوص آمار کشته های سال جاری در این ورزش گفت: خوشبختانه در سال ۹۱ تعداد کشته های کوهنوردی به عدد ۳ رسید که نسبت به سال قبل که ۱۲ نفر از هموطنانمان در اثر بهمن و سقوط از کوه بوده است رقم بسیار کمی است و این به سبب رعایت بهتر نکات ایمنی کوهنوردی بوده است.

صابری افزود:‌ کوهستان با کسی شوخی ندارد و اشخاصی که در این ورزش فعالیت می کنند باید تمامی جوانب آن را بسنجد و احتیاط کامل را داشته باشند.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در کوهنوردی باید مدنظر گرفته شود اطلاع از شرایط جوی منطقه مورد صعود می باشد مخصوصا در زمستان که بارش بیشتر از سایر فصلهاست و بهار که هوا متغیر است و امکان دارد بارش به همراه رعد و برق باشد برای همین کوهنورد همیشه باید از وضعیت جوی کوهستان ها اطلاع کافی را داشته باشد و در صورت وضعیت نامناسب از انجام این ورزش جدا اجتناب کند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.