درخواست ادغام شبکه دیش با T-mobile

۲۶فروردین۱۳،

 

گفته شده شبکه دیش آمریکا کمی قبل از اینکه صاحبان آلمانی از مشارکت‌های موفقیت‌آمیز خود با MetroPCS سخن به میان آورند از T-mobile آمریکا در خواست‌هایی درخصوص ادغام داشته است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از بلومبرگ، رئیس هیات مدیره شبکه ی دیش، آقای چارلی ارجن، به صورت غیررسمی از دویچه تله‌کام درخواست کرده که با T-mobile آمریکا ادغام شود.
پیش از این دیش با MetroPCS ادغام شده بود و حال دویچه تله‌کام درحال بررسی درخواست ادغام این شرکت ادغام شده با شرکت سوم یعنی T-mobile است.
شبکه دیش دارای طیف رادیویی بسیار بزرگی است از همین رو اخیرا اجازه یافته خدمات ماهواره‌ای خود را به خدمات پهن باند موبایلی زمینی تبدیل کند. با این حال نقص این شرکت، شبکه است از این رو با Sprint Nextel و Clearwire برای مشارکت‌هایی وارد مذاکره شده است اما این مذاکرات کمی متفاوت پیش رفت چراکه Sprint با Softbank ژاپن مشارکت‌هایی داشت.
از این رو شبکه دیش بیشتر روی Clearwire حساب باز کرده است که البته احتمال موفقیت این مورد هم پایین است چراکه بیش از نصف حق رای Clearwire متعلق به Sprint Nextel است.
آنطور که از شواهد پیداست اجازه ادغام دیش با T-mobile راحت‌تر صادر می‌شود چراکه این ادغام صرفا در دارایی‌هایی آنها در حوزه طیف رادیویی صورت می‌گیرد و نه در مصرف‌کننده‌هایشان و در عین حال ممکن است سبب شود قدرت دویچه تله‌کام در شرکت وسعت داده شده کم شود.
حال مشکل اینجاست که T-mobile آمریکا درحال حاضر برای این کار به آیین نامه خاصی نیازمند باشد چراکه مالک عمده آن دویچه است که بخشی از آن شرکت هم خود تحت مالکیت دولت آلمان قرار دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.