درمان قطعی سینوزیت مزمن با جراحی آندوسکوپیک

تاریخ درج خبر: یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

این خبر به نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ممتاز نیوز : یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی گفت: مبتلایان به سینوزیت مزمن از گرفتگی طولانی مدت بینی و ترشحات چرکی شکایت دارند.

دکتر خشایار احمدی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به درمان پذیر بودن سینوزیت مزمن گفت: سینوزیت مزمن با علایم گرفتگی بینی، احساس درد در دندان‌های قدامی، تب، وجود خلط پشت حلق، خروج ترشحات چرکی از بینی، سر درد همراه با فشار در ناحیه صورت و سرماخوردگی‌های طولانی که با درمان‌های معمول بهبود نمی‌یابد و بیش از ۱۲ هفته به طول می‌انجامد همراه با بوی تعفن بروز می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مبتلایان به سینوزیت مزمن از گرفتگی طولانی مدت بینی و ترشحات چرکی شکایت دارند، گفت: بیماران این علایم را با سرماخوردگی‌های درمان نشده و طولانی مدت اشتباه می گیرند.

این جراح و متخصص گوش، گلو و بینی با بیان اینکه جراحی درمان قطعی سینوزیت مزمن است، گفت: انحراف تیغه ی بینی شایعترین سبب بروز سینوزیت مزمن است.

دکتر احمدی همچنین افزود: در مبتلایان به رینیت آلرژیک نیز به سبب وجود ترشحات مکرر به مرور دهانه سینوس‌ها بسته شده، سینوزیت مزمن ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سی تی اسکن بهترین راه تشخیص سینوزیت مزمن است، گفت: در حال حاضر عکس رادیوگرافی جایگاهی در تشخیص سینوزیت حاد یا مزمن ندارد.

وی با اشاره به افزایش خطر ابتلا به سرطان تیرویید با عکس‌های مکرر رادیوگرافی خاطرنشان کرد: باید حتی الامکان از انجام مکرر و بی‌رویه هرگونه رادیوگرافی سرو گردن اجتناب کرد.

دکتر احمدی با بیان اینکه عمل جراحی سینوزیت مزمن به سادگی با جراحی آندوسکوپیک امکان پذیر است، گفت: در این روش با استفاده از وسایلی خاص، از طریق مجرای بینی وارد سینوس‌ها شده با کمترین آسیب وارده به بافت سالم، حفرات تنگ شده سینوس‌ها گشاد شده، عفونت به طور کامل تخلیه می گردد.

دکتر احمدی در پایان تصریح کرد: در این روش با انجام تکنیک‌های خاص، از ایجاد التهاب و گرفتگی مجدد مجاری سینوس‌ها و ابتلای مجدد به سینوزیت پیشگیری می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. سعیدیان:

    آدرس و تلفن دکتر احمدی رو لطف میکنید

  2. سلام لطفا آدرس مطب آقای دکتر احمدی رو لطف کنید برای درمان سینوزیت پسرم نیاز دارم:

    لطفا آدرس مطب و شماره تلفن رو لطف کنید سپاسگزارم

  3. سلام من الان دو ساله گرفتار سینوزیت هستم سر درد گرفتگی بیتی کم شنوایی خلت تو دهنم لطفا کمک کن:

    سلام من الان دو ساله گرفتار سینوزیت هستم سر درد گرفتگی بیتی کم شنوایی خلت تو دهنم لطفا کمک کن

  4. محمد:

    سلام من از بچگی مشکل سینوزیت دارم که همیشه عذابم میده چند بارم دکتر رفتم ولی انگار درست تشخیص نمیدن البته خودم هم مطمئن نیستم مزمن هست یا نه لطفا یک دکتر خوب معرفی کنید ممنونم

  5. مرتض قاسمی:

    سلام اگه جراحی بشه سینوزیت باز هم میاد یا درمانش قطعی میشه؟

  6. سادات:

    من از زمان تولد سینوزیت مزمن دارم ترشحات بینی وحلق خیلی عذابم میدهند لطفا نام این دکتر را برایم بگویید

  7. مهرناك:

    من چند سالی که مبتلا به سینوزیت مزمن هستم مدام کورتین میزنم تا التهاب سینوس سمت راستم کمتر بشه ولی موقتی دوباره دردهای وحشتاک شروع میشه در ضمن انحراف تیغه در سمت راست هم دارم دکترها خوب تشخیص ندادند چون مثل من درد نمی کشند میگندبا عمل چیزی عوض نمی شه نمی دونم بأید چکار کنم تا کی باید دگزا بزنم لطفا راهنمایى کنید با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.