سینوزیت و چگونگی درمان و علائم آن

۹ م دیماه ،

سینوزیت یکی از بیماری های شایع امروز است و یکی از علائم آن سیگار کشیدن بسیار است.

دکتر علیرضا جعفری، متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سینوزیت به عنوان التهاب یا تورم در پوشش دانه ای سینوس هاست علائمی که در اثر التهاب ایجاد می شوند حمله سینوزیتی نامیده می گردد.

وی افزود: از علائم سینوزیت مزمن گرفتن بینی، ترشحات مداوم از بینی و پشت گوش است و ممکن است کاهش حس بویایی، چشایی با بوی بد دهان نیز وجود داشته باشد.

دکتر جعفری در پاسخ به این که آیا سینوزیت همیشه با سردرد همراه است گفت: خیر در بسیاری از موارد در سینوزیت مزمن سردرد وجود ندارد و در بسیاری از سردردها نیز اثری از سینوزیت دیده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: سینوزیت مزمن یکی از بیماری های شایع روزمره است و عوارض سینوزیت از جمله مننژیت، آبسه مغزی و گاهی اوقات تجمع چرک در گوشه چشم را افزایش می دهد و یکی از علل اصلی سینوزیت حتی می تواند سیگار کشیدن باشد زیرا سیگار فرد را به سینوزیت مستعد می کند.

وی اذعان داشت: به دنبال هر سرماخوردگی معمولاً مخاط سینوس ها دچار التهاب می گردد که با بهبود سرماخوردگی این التهاب نیز از بین می رود.

در سنین پائین ممکن است کودک ۶ تا ۸ بار در سال به سرماخوردگی دچار شود اما شمار کمی از این سرماخوردگی ها به سینوزیت منجر می گردد.

وی در پایان گفت: علائم سینوزیت عبارت اند از ترشح سبز، درد بر پیشانی حرکت دادن سر به سمت جلو و عقب و برای درمان آن می توان از داروهایی از جمله آسپرین، ایبوبروفن، پاراستامول استفاده کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.